Personal

Álvarez Valdivia, Ibis Marlene

ibis_jpg.jpg

Doctora en Psicologia de l'Educació. Professora agregada del Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació de la  Universitat Autònoma de Barcelona. Coordinadora del Doctorat en Psicologia de la Educació DIPE-UAB . Els seus interessos de recerca es relacionen amb aspectes culturals de l’aprenentatge i el desenvolupament psicològic.

Correu electrònic: ibismarlene.alvarez@uab.cat

Camps Orfila, Sílvia

silvia.jpg

Interventora de l'equip DEHISI de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Graduada en Psicologia, amb especialització en Psicologia Social i de l'Educació. Estic cursant el Máster Oficial en investigació e intervenció Psicosocial a la Universitat Autònoma de Barcelona. Els meus interessos van dirigits cap a l'infància en risc d'exclusió així com a la perspectiva intercultural; sempre des d'un enfoc interseccional, incluent com a eix imprescidible el gènere.

En relació a la meva participació al DEHISI, desenvolupo el rol de coordinadora del projecte Shere Rom (recerca acció) a l'ambit d'intervenció socioeducativa.

 

Correu electrònic: Silviacampsorfila@gmail.com

 

García Díaz, Sarai 

sarai.jpg

Doctoranda en Psicología de la Educación en la Universitat Autònoma de Barcelona

Amb un recorregut professional impulsat des de la carrera en Belles Arts, he centrat els meus estudis en l'art com a eina de transformació social. Especialitzada a l'area de la fotografia, el video, el teatre, la performance i les arts plàstiques com a mediació artistica, investigo a sobre la creació d'espais interculturals que fomenten la espresió artística des del potencial relacional i social.

A la meva participació a l'equip DEHISI, duc a terme un projecte d'Investigació Acció Participativa amb l'objecte de fer servir l'art amb fins psicosocials a una escola d'alta complexitat educativa al barri de Bon Pastor.

Correu electrònico: sarai.artt@gmail.com

García Romero, David

fotodavis.png

Investigador postocoral a la Universitat Autònoma de Barcelona.

He realitzat la meva tesi doctoral sobre Aprenentatge-Servei a la experiència viscuda per l'estudiantat universitari participant al Projecte Shere Rom (Recerca-acció socioeducativa en contextos de risc d'exclusió social) desenvolupat per l'equip DEHISI.

Els meus interessos estan relacionats amb l'Aprenentatge-Servei, aprenentatge situat i educació dialògica, com a formes d'educació inclusiva. A nivell metodògic, m'apropo preferentment a metodologìes qualitatives de caire participatiu i dialògic. El meu camp de recerca s'enrellaça amb la docència universitària en assignatures del grau de psicologia als àmbits de psicologia educativa i psicologia social on participo de pràctiques d'Aprenentatge-Servei.

Correu electrònic: david.garcia.romero@uab.cat

 

González Parera, Montserrat

foto_montsegonzalezparera.jpeg

Llicenciada en Psicología (UAB, 2004) y en Direcció y Dramatúrgia (Institut del Teatre, 2014) i doctora en Pedagogia (UB, 2012). És profesora en la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universidad de Manresa (FUB) y l'Institut del Teatre. Conta amb un trajectòria com a investigadora i formadora en àmbits com el Teatre i l'educació, Creativitat, Habilitats socials i Interculturalitat. Ha impartit conferències i tallers per tot l'Estat espanyol i paisos com ara França, Portugal, Argentina, Brasil, Costa Rica o Argelia. I des del  2011 és directora de la companyia de teatre La Trup.

Correu electrònic: montserrat.gonzalez@uab.cat

Henao Agudelo, Claudia 

claudiahenao.jpg

Doctora en Psicologia de l’Educació, de la Universitat Autònoma de Barcelona. DEA en Intervenció Familiar i Psicosocial de la Universitat de La Laguna. Professora associada del Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació de la UAB.

Els seus interessos de recerca i treball d’intervenció versen sobre les relacions família-escola en entorns multiculturals, la inclusió educativa i social de membres de grups minoritaris i l'acompanyament educatiu i la prevenció i reducció de l'absentisme i l’abandonament escolar en l’àmbit local.

Correu electrònic: claudia.henao@uab.cat

Izquierdo Ramón, Montserrat A.

montse_izquierdo.jpg

 

Doctoranda en Psicologia de la Educació a la Universitat Autònoma de Barcelona.

Amb una trajectoria interdisciplinar a on destaca l'interés per les relacions interculturals, els grups en ris d'exclusió social i des d'una perspectiva interseccional que inclueix el gènere com a eix transversal. He centrat el meu interés en la cerca d'eines educatives per afavorir espais d'inclusió social i cultural a través del treball emocional i creatiu. En aquest trajecte he trobat al teatre de l'oprimit una manera de treballar aquests aspectes des d'una perspectiva que aposta per la interrelació entre escola i comunitat.

A la meva participació a l'equip DEHISI he iniciat un projecte de Investigació-Acció Participativa que preten incorporar el teatre de l'oprimit com a una eina de resolució de conflictes interculturals i de gènere a les aules de secundària.

 

Correu electrónic: montserrat.a.izra@gmail.com

 

Marín Suazo, Carolayn Andrea

carolamarin.jpg

Profesora de Historia y Geografìa, Universidad de Concepción, Máster en Desarrollo Curricular y Proyecto Educativo, Universidad Andrés Bello, Becària del Programa Formación de Directores de Excelència y programa Becas Chile, CONICYT, amb el qual ha cursat el Máster Interuniversitari en Psicologia de l'Educació (MIPE) a la Universitat de Barcelona, i actualment cursa el Doctorat Interuniversitari en Psicologia de l'Educació (DIPE) a la Universitat Autònoma de Barcelona. Col·labora a l'equip de recerca DEHISI, la seva línea de recerca  es relaciona amb disenys d'intervenció educativa en contextos de diversitat cultural i exclusió social.
Motivada per l'experiència adquirida durant més de 10 anys com a docent d'aula, el seu interés en investigar resideix en aportar de manera significativa a la transformació de l'escola tradicional.

Correu electrònic: carolmarsu@gmail.com

Lalueza Sazatornil, José Luis

José Luis Lalueza és profesor titular del Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva y de l'Educació. Expert en el camp de desenvolupament a minories i intervenció en contextos de diversitat cultural i risc d'exclusió social. Director de l'equip DEHISI i del projecte de recerca-acció Projecte Shere Rom, que desenvolupa una intervenció socioeducativa que preten la creació de processos educatius interculturals. També part del grup promotor d'Aprenentatge-Servei en universitats catalanes i del Grup d'Innovació Docent-ApS a la Universitat Autònoma de Barcelona.

Correu electrònic: joseluis.lalueza@uab.cat

Padrós Castells, Marta 

martapc.jpg

Marta Padrós Castells és doctora en psicologia. Experta en cicle vital i diversitat.

És professora associada del departament de psicologia bàsica, evolutiva i de l'educació. Les principals línies de recerca i intervenció són: diversitat cultural, comunitat gitana, cicle vital, diversitat familiar i nous models familiars. Treballa des d'una perspectiva sistèmica i cultural, amb visió de gènere.
Fora de la UAB treballa realitzant assessoraments i projectes d'intervenció amb ajuntaments, serveis socials, EAPs i centres escolars. A més, també fa acompanyament psicològic a famílies diverses per afrontar les transicions ecològiques pròpies del cicle vital.

Correu electrònic: marta.padros@uab.cat

Podestá, Pía 

foto_1.jpg

 

Doctoranda en Psicologia de l'Educació a la Universitat Autònoma de Barcelona.

Professional titulada com llicenciada a educació i professora d¡educació diferencial, especialista en problemes d'audició i llenguatge. Diplomada en Investigació Qualitativa i màster en Investigació e Intervenció Psicosocial.

A la meva carrera professional com a docent, he treballat com a especialista a l'àrea de Llenguatge, en establiments educacionals i projectes de foment lector, tenint principal interès a la incoporació de metodologies i recursos innovadors, que resignifiquin el procés de lectoescriptura.

A la investigació, les meves lineas s'han enfocat a la diversitat, en diversitats sexuals i de gènere. I a l'educació, principalment al voltant del rol docent, la competència intercultural dels mestres i metodologies d'innovació pedagógica.

 

Correu electrònic:  soniapia.podesta@e-campus.uab.cat 

Sánchez Busqués, Sonia

Sònia Sànchez-Busqués és investigadora especialitzada en recerca-acció i innovació educativa. Doctora en psicologia de l'educació. Membre de l'equipo DEHISI i especialitzada en metodologia d'investigació qualitativa.

Correu electrònic: sonia.sanchez@uab.cat

Zhang Yu, Cristina 

cris-kao.jpg

Soc doctoranda en Psicologia de l'Educació a la Universitat de Girona (grup de recerca Cultura y Educación). Col·laboro amb DEHISI impulsant propostes educatives que incorporen l'aproximació dels Fons de Coneixement i Fons de Identitat.
M'interessa indagar a la construcció de la identitat i l'articulació del racisme en espais escolars; amb perspectiva crítico-transformadora de les escoles "interculturals".
La meva trajectòria recorreix carrers, esplais, associacions, escoles, instituts i universitats; com a monitora emocional, facilitadora de grups, orientadora educativa, professora de chinés i tècnica de recerca.
Al febrer de 2018, juntament amb altres compayes, vam crear Catàrsia, col·lectiu de asiàticodescendents de Barcelona que te dues lineas d'actuació: 1) acompanyament socioafectiu i educatiu a joves d'origen asiàtic i 2) accions, xerrades i tallers de difusió i visibilització antirracistas.
M'entenc com a "entrellaçadora de vivències, somnis i lluites", per que és a l'acció de entrellaçar on (me) construeixo.

Correu electrònic: cristina.zyu@gmail.com

 

 

 

 

 

 

Campus d'excel·lència internacional U A B