Beremenyi

 

BÁLINT-ÁBEL BEREMÉNYI

email: Abel.Beremenyi@uab.cat

Phone: +34 93 5868918/+34 93 5868319               

Office 012 - MRA Parc de Recerca UAB, Ctra. Cerdanyola s/n 08193 Bellaterra   or

Office B9-215 - Department of Social and Cultural Anthropology, Ctra. Cerdanyola s/n 08193 Bellaterra

És investigador postdoctoral i professor associat del Departament d’Antropologia Social i Cultural de la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha estat investigador visitant a la Universidad Pedagógica Nacional a Bogotá, Colòmbia. Va ser docent del curs "The Roma in Europe - Policy Strategy: a course for policy experts" de la Summer Univeristy de la Central European University, Budapest.

Obtingué el doctorat en Antropologia Social i Cultural al 2007 i el Màster a l’any 2005, en tots dos casos a la Universitat Autònoma de Barcelona. És també BA in Business Studies per la IBS-B-Oxford Brookes University.

Darrerament s'ha enfocat en l'anàlisi de les polítiques públiques i el seu impacte local en la població gitana en diversos àmbits, com ara el sistema educatiu, el mercat laboral o la participació ciutadana. En la seva tesi doctoral i en altres treballs de recerca s’ha centrat en l’experiència escolar dels joves immigrants i de minories i els canvis que han experimentat en sistemes educatius nacionals diferents. Entre 2003 i 2006 va realitzar treball de camp amb gitanos espanyols a Catalunya i amb Kalderash Rom a Bogotà (Colòmbia), gaudint d’una beca d’investigació de la Generalitat de Catalunya i exercint de professor associat en antropologia social i cultural a la UAB i al Màster en Educació, Immigració i Minores organitzat per ICE-UAB. enfocat en les relacions dels diversos grups minoritaris amb l’escola i el sistema educatiu.

Fou investigador principal del projecte europeu Evaluating the Six Years of the Comprehensive Plan for the Roma Population in Catalonia (2011-12) finançat per les Roma Initiatives de les Open Society Foundations, i realitzat juntament amb la Federació d'Associacions Gitanes de Catalunya. Al 2012-13 va portar a terme un estudi de cas sobre les polítiques públiques que incideixen en la integració laboral de la població gitana a Espanya, en marc d'un projecte europeu  més ampli (FP7- NEUJOBS). També va dirigir la recerca La integració socioeducativa de la infància d’origen romanès a Catalunya (Caixa Sabadell Obra Social 2007-08). Ha participat en diversos projectes com Condicions d’èxit acadèmic entre l’alumnat espanyol gitano, coordinat per J.E. Abajo i S. Carrasco (2002-2004).

També, és coordinador nacional de la segona edició del Programa Intensiu Erasmus “Roma Rights and Discrimination. Approaches of a Right Based Social Work. 2013-14" per la UAB.

 

Projectes en curs

PEER – PARTICIPATION, EXPERIENCES AND EMPOWERMENT FOR ROMA YOUTH [JUST/2013/Action Grants: Rights of Children] – IP del Consorci Europeu: Dr. Maria Roth (Babes-Bolyai University). IP-UAB: Dr. Bálint-Ábel Bereményi. Duració: 24 mesos (01/01/2015-31/12/2016). Consorci: 14 organitzacions. Equip UAB: 5 investigadors

REDUCING EARLY SCHOOL LEAVING IN THE EU [320223 - RESL.eu - Collaborative Project: Collaborative Project: Large-scale integrating project] - IP: dr. Christiane Timmerman. Universiteit Antwerpen. Patricipació de 9 universitats europeus. IP-UAB: Dra Sílvia Carrasco. Duració: 60 mesos. (fins gener 2017). Membre de l'equip coordinador.

LA MOVILIDAD DEL ALUMNADO Y SU IMPACTO EN LA ESCOLARIZACIÓN EN LA REGIÓN METROPOLITANA DE BARCELONA: TIPOS, PROCESOS Y TENDENCIAS. Finançat pel Ministerio de Ciencia e Innovación. Plan Nacional de I+D+i 2008-2011. IP: Dra. Sílvia Carrasco. Duració 36 mesos. Membre de l'equip coordinador. Coordinador del WP5. 

 

 

Projectes acabats (selecció)

POLICY PUZZLES WITH ROMA EMPLOYMENT - Responsable de l'equip espanyol en WP19 del projecte FP7 "NEUJOBS". [Creating and adapting jobs in Europe in the context of a socio-ecological transition. IP: Daniel Gros - Centre for European Policy Studies, Brussels] 1 de nov. 2012 - 31 de maig 2013

“EVALUATING THE 6 YEARS OF THE ‘INTEGRATED PLAN FOR THE ROMA POPULATION IN CATALONIA’”. Finançat per la Open Society Foundations. EU Framework Advocacy Grant 2011-12. Team: 5 research assistants. IP: Dr. Bálint-Ábel Bereményi. Co-coordinator: Ms. Anna Mirga (FAGiC).

FILLS I FILLES DE FAMÍLIES IMMIGRANTS A CATALUNYA: GESTIÓ DE LA INTERCULTURALITAT PER A LA COHESIÓ SOCIAL. Finançat per Recercaixa-Agaur (2011) CER Migracions de la Universitat Autònoma de Barcelona. IP Dra. Carlota Solé. Duració: 36 mesos. 2012-2014

AGAUR-ARAFI (2010-2011) FILLS I FILLS DE FAMILIES IMMIGRADES ALS PAÏSOS RICS. INFORME 2010 SOBRE EL CAS DE CATALUNYA AL CONTEXT DE LA UNIÓ EUROPEA IP: Dr. Silvia Carrasco. Equip: Dr. Bálint-Ábel Bereményi, Dr. Beatriz Ballestín, Dr. Elisenda Casañas & Ms. Cris Molins (UAB); Dr. Heaven Crawley (Univ. of Swansea). Durada: 2010-2012.

 

 

Ha publicat, entre d'altres

Bereményi, B.Á; Carrasco, S. (2015)  Interrupted Aspirations: Research and Policy on Gitano Education in a Time of Recession in Spain. Intercultural Education Volume 26.1

Bereményi, B.Á; Carrasco, S. (2014) Gitans espagnols et immigrés Roms en Espagne : discours émancipateur et nouvelles catégories de stratification. Revue Migrations et Societé, vol. 26, nº 152, mars-avril 2014.

Carrasco, S; Bereményi, B.Á. (2013) Gitans et école en Espagne. Entre progrès et régressions. Revue Diversité Nº174

Bereményi, B.Á., Castellsagué, A. (2013) Nomadisme dels pobles gitanos? Formació en situ amb estudiant del segon cicle a Romania. PERIFERIA. Revista d'investigació i formació en antropologia Nº19- UAB

Bereményi, B.Á. (2014) A Step Forward In The Evaluation Of Public Policies Targeting The Roma In Spain. In: Anna Mária Bíró: Evaluation Of Public Policies Targeting The Roma. Budapest: Tom Lantos Institute - National University of Public Service

Bereményi, B.Á., Mirga. A. (2013) ¿Reconocer, participar, empoderar? Dilemas y lecciones del Plan Integral del Pueblo Gitano en Cataluña. En: O Tchatchipen. Nº73. Juny 2013.

Messing, V (ed); Bereményi, B.Á, et al. (2013) Active Labour Market Policies with an Impact Potential on Roma Employment in Five Countries of the EU. NEUJOBS WBORKING PAPER No. 19.2

Messing, V (ed); Bereményi, B.Á, et al. (2013) ‘From benefits to brooms’. Case studies report on the implementation of active labour market policies for Roma at local level. NEUJOBS WBORKING PAPER No. 19.3

Bereményi, B.Á. (2013) Assistencialisme o empoderament? Lliçons de l'avaluació externa del Pla Integral del Poble Gitano. En: Cuevas (ed) Informe 2012. L'estat del racisme a Catalunya- Barcelona: Sos Racisme.

Bereményi, B.Á; Mirga, A. (2012) Perdut en l'acció. Avaluació dels sis anys del Pla Integral del Poble Gitano a Catalunya. Barcelona: FAGiC-EMIGRA. ISBN: 978-84-695-6386-1

Bereményi, B.Á (2012) Intercultural policies and teachers’ contradictory views. The Roma case in Catalonian schools. Intercultural Education Journal   Vol. 23/1  ISSN:1469-8439 (electronic) 1467-5986 

Carrasco, S.; Pàmies, J., Bereményi, B.Á., Casalta, V. (2012) Más allá de la "matrícula viva". La movilidad del alumnado y la gestión local de la escolarización en Cataluña, in PAPERS. Revista de Sociologia, 96 (3)

Bereményi, B.Á. (2011) “Equal schooling opportunities for Spanish Gitano students? Obstacles and possible solutions” In: S.M. De?irmencioglu (ed) Some still more equal than others? Or equal opportunities for all. – Brussels: Council of Europe Publishing

Carrasco, S; Bereményi, B.Á. (2011) Roma Culture and Language. In: Pietarinen, Kati (ed) Roma and Traveller Inclusion in Europe. Green Questions and Answers. Brussels: GEF

Carrasco,S.; Bereményi, B.Á.; Molins, C. (2011) Diferència i exclusió. Algunes reflexions sobre la qüestió gitana i les contradiccions de la democràcia a la Unió Europea.Revista Papers 49 – del Lliga dels Drets dels Pobles. p10-13

Bereményi, B.Á. (2010) Trajectòries migratòries i integració de la infància romanesa del Vallès Occidental. A: EMIGRA Working Papers Nº127. 

Bereményi,B.Á. (2008) “Teachers’ discourse about Gitano/Rom pupils” En: EMIGRA Working Papers 68. – Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona. ISSN 2013-3804

PRORROM, & Bereményi, B. Á. (2007c). Autodiagnóstico educativo de la kumpania rom de Bogotá. Revista Educación Y Pedagogía, XIX(48 (Mayo - Agosto)), 63–82

Bereményi,B.Á. (2007b) Relaciones y experiencias de los gitanos y los rom con la escuela. Una aproximación comparativa. En: Periferia Nº6., julio. 

Bereményi,B.Á.  (2007a) «Of course my son. Let’s go to school, and if you get bored we’ll take you out. School relations and experiences of Badalona Gitano and Bogotá Rom.» PhD Dissertation. Universitat Autònoma de Barcelona, Spain 

Bereményi,B.Á. (2006) «A brief cross-national view of the wellbeing of Roma children in multicultural Europe» - Contribution to Wellchi Network’s Scientific Newsletter No.4. 

Bereményi,B.Á.  (2005) «Do circumstances make Roma pupils fail? Teachers’ discourses about Roma pupils» In: Research Seminar Papers – Research Seminar of Council of Europe (Directorate of Youth and Sport) and European Commission. “Social Inclusion And Young People”; Budapest, 31/10 – 2/11/2005 

Bereményi,B.Á.  (2004) «La situación socioeducativa del alumnado gitano de Hungría» [Socio-educational situation of Hungary’s Roma students] Article In: Boletín del Centro de Documentación de la Asociación de Enseñantes con Gitanos – Madrid 

Ha sigut l'editor del Num.8. of EMIGRA Newsletters, February 2011. Special issue on research on Roma and Education.

 

 

Campus d'excel·lència internacional U A B