Caràcter y Neurosis. Barcelona: Ed. La Llave

AutorsNaranjo, C
Series Editorllave, EL
Resum

Llibre fruit de la ja llarga i fructífera experiència en el camp de l’educació en l’anarquia del Col·lectiu Paideia; una escola llibertària de Mèrida. En aquest llibre es fa un repàs de la història d’aquesta escola autogestionada per les famílies des dels seus primers anys fins a l’actualitat, i s’exposen aspectes d’organització, gestió i principis llibertaris que aquesta escola porta a terme: autogestió i assemblearisme, coresponsabilitat, no-repressió i respecte a l’infant, solidaritat i no-violència, treball per projectes i agrupament lliure de l’alumnat, etc. Així mateix es presenta breument el projecte educatiu i pedagògic de l’escola, i s’exemplifiquen algunes activitats i dinàmiques educatives amb les que treballen.