Recerca

Línies de recerca de l’ERIFE

El grup centra la seva activitat de recerca en diferents línies relacionades amb el desenvolupament psico-social d’infants, joves, famílies i l’educació i la formació dels mateixos:

La recerca pot quedar concretada en temàtiques com per exemple: 

  • Els rols, les competències i les funcions dels professionals dels Espais Familiars.
  • Els professionals de serveis d’atenció a les famílies en el territori europeu.
  • Les relacions entre centres educatius i famílies en la tasca compartida d’educar als infants més petits.
  • Els estils de criança en una societat transcultural.
  • L’acompanyament a les famílies en les diferents etapes de la criança i educació dels seus fills i filles. Criança responsiva, criança positiva.
  • Els espais multifamiliars en l’atenció psico-educativa.
  • Els contextos escolars i els contextos generats per altres tipus de serveis psicosocioeducatius.
  • Els grups de parentalitat/criança com a recurs d’acompanyament parental.
  • La infància en el marc de la seva família.
  • La formació inicial i continuada dels professionals que atenen als infants i a les seves famílies.
  • Petita infància i cultura.
  • Infància en contextos familiars vulnerables.
  • Projectes d'Aprenentatge Servei.

Actualment s'està validant el programa Aprenem Plegats i fent recerca sobre el perfil professional dels Educadors dels Espais Familiars. 

Recerques d'investigació competitives : 

Algunes de les recerques competitives on han participat membres de l'equip han estat: 

  • Implementació i avaluació d'un pràcticum amb major compromís social: creació d'escenaris formatius col·laboratius pel desenvolupament social i professional dels futurs mestres; ARMIF2, 2014-00049. 2015-2016.París, Gemma (IP).
  • Millora del perfil competencial personal, social i professional en els graus d'Educació infantil i d'Educació primària a través d'un nou models dels pràcticum basat en el compromís social de l'alumna. Blanch Gelabert, Silvia (IP);  ARMIF 00049. 2014-2015.
  • Seminari interuniversitari d'investigació en estratègies d'ensenyament i aprenentatge SINTE. Monereo Font, Carles (IP); SGR 303. 2014-2016.
  • Territoris d’intersecció entre els centres educatius i les famílies. Un estudi en l’etapa de l’educació infantil. Recerca finançada per l'ICE UAB.Blanch, S. IP), 2011-2013
  • Formación de la identidad profesional del profesor universitario a través del análisis de incidentes críticos FI-PANIC. Monereo Font, Carles (IP);  2011-2014.
  • Red Temática Portfolios Electrónicos E.Portfolios. Ministerio de Educación y Ciencia 2010-2011.
  • Red Argention-española de investigadores de la práctica docente.  GI- CAES- Universitat Autònoma de Barcelona Unviersidad Nacional del Comahue Argentina Secretaría de Ciencia, Tecnología e Innovación Productiva de Argentin 2010-2011.
  • Seminari d'Investigació Interuniversitari sobre Estratègies d'Ensenyament i Aprenetatge 2009 SGR-134. Generalitat de Catalunya, 2009.
  • Red Temática Portfolios Electrónicos E- Portfolios. Elena Barberà (IP).. Plan Nacional de Investgación Científica, Desarrollo e Innovación Tec 2008-2010

 

 

Campus d'excel·lència internacional U A B