Blai Guarné

Blai.Guarne@uab.cat

Blai Guarné és professor agregat i coordinador del Grau d’Estudis d’Àsia Oriental a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), on és també secretari del CERAO (Centre d’Estudis i Recerca sobre Àsia Oriental). Prèviament, ha estat investigador Juan de la Cierva (MINECO) al Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental (UAB), investigador visitant al National Museum of Ethnology in Japan (Minpaku) (Japó), investigador postdoctoral (AGAUR-DURSI) al Department of Anthropology de la Stanford University (EE.UU.), i investigador visitant (Monbukagakushō) al Department of Cultural Anthropology de la University of Tokyo (Japó). És convener de la Media Studies Section a la EAJS (European Association for Japanese Studies), membre de la junta directiva del JAWS (Japan Anthropology Workshop), membre de la Comissió d’Universitat-Recerca del Pla Japó 2016-2019 (Generalitat de Catalunya), i director de la Col·lecció Editorial Biblioteca de Estudios Japoneses (CERAO-UAB, Edicions Bellaterra) que compta amb el patroicini de Fundación Japón (Govern del Japó).

PUBLICACIONS (Selecció)

2015 «Cultural Intersections: Ambivalence and Hybridity in Japanese Katakana». A: Ertl, J. et al. (eds.). Reframing Diversity in the Anthropology of Japan. Kanazawa University Center for Cultural Resource Studies, p. 165-181.

2015 «Japan in Global Circulation: Transnational Migration and Multicultural Politics» (ed.). Kokuritsu Minzokugaku Hakubutsukan kenkyū hōkoku 国立民族学博物館研究報告 National Museum of Ethnology (Minpaku) in Japan, Special Issue, 40 (1) [amb Shinji Yamashita].

2014 «Imágenes de la diferencia. Alteridad, discurso y representación». A: Ardèvol, E. & Muntañola, N. (eds.). Representacion y cultura audiovisual en la sociedad contemporánea. Barcelona: Editorial UOC, p. 47-127.

2014 «Oralidad, escritura y tecnologías modernas de la comunicación». A: Gil, A. (ed.). Tecnologias sociales de la comunicación. Barcelona: Editorial UOC, p. 43-138.

2013 «Configuraciones socio-espaciales japonesas: Aproximación tentativa a la polaridad uchi-soto»Anales del Museo Nacional de Antropología XV/2013. Museo Nacional de Antropología, Ministerio de Educación, Cultura y Deporte, p. 102 - 119.

2012-2013 «Escaping Japan: Inside and Outside». PAN-JAPAN: The International Journal of Japanese Diaspora. Illinois State University, 8 (1-2) & 9 (1-2) [amb Paul Hansen].

2012 «The World is a Room: Beyond Centers and Peripheries in the Global Production of Anthropological Knowledge». Focaal: Journal of Global and Historical Anthropology, 63: 8-19.

2010 «The Japanese Oxymoron: A Historical Approach to the Orientalist Representation of Japan». A: Lopez-Calvo, I. (ed.). One World Periphery Reads the Other: Knowing the “Oriental” in the Americas and the Iberian Peninsula. Cambridge Scholars Publishing, p. 309-329.

2006 «Identitat i representació cultural: perspectives des del Japó». Revista d'Etnologia de Catalunya, 29.