Ponències

JORNADES INTERNACIONALS DE RECERCA EN DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES SOCIALS

VIII Jornades (2011) - Les competències per ensenyar, les competències per aprendre ciències socials, geografia i història

Carmen Rosa García - Las competencias en la enseñanza de Ciencias Sociales. Una mirada comparativa de propuestas curriculares

Carlos Sandoval i Maria Eugenia Villar - El discurso de las competencias presente en los lineamientos curriculares oficiales de ciencias sociales de la educación colombiana y su contraste con lo evidenciado por una muestra de maestros y alumnos en el plano comprensivo y práctico

Selva Guimarâes - Competencias para enseñar y aprender Ciencias Humanas -Historia, Geografía, Filosofía y Sociología- en la educación básica brasileña

François Audigier - L'omniprésence des compétences et les didactiques des sciences sociales

Joan Pagès i Montserrat Oller - Les competències del professorat de Ciències Socials: quines són? Com s'aprenen?

Roser Canals - Aportacions de la didàctica de les ciències socials al desenvolupament de les competències bàsiques en l'alumnat de primària i secundària

Antoni Santisteban - El desarrollo de la competencia social y ciudadana: problemas sociales actuales y pensamiento histórico y social

IX Jornades (2012) - La formació del pensament social i la construcció de la democràcia en l'ensenyament de les Ciències Socials, la Història i la Geografia

E. Wayne Ross - L'educació social de la democràcia: les ciències socials pel canvi social

Martha Cecilia Gutiérrez Giraldo - El pensament reflexiu en l'ensenyament de les ciències socials

Sonia Miranda - La ciutat com un paradigma per a la construcció de la democràcia

Didier Cariou - La construcció del pensament històric

Francisco García Pérez - Experiencias de educación para la participación ciudadana: ¿implicación social o simulacro?

Joan Pagès i Gustavo González - Cloenda

X Jornades (2013) - Repensar l'ensenyament i l'aprenentatge de l'espai geogràfic i del temps històric en temps de crisi

Pierre Philippe Bugnard - Conferència inaugural

XI Jornades (2014) - 25 años de investigación e innovación en didáctica de las ciencias sociales, una mirada al pasado y un proyecto de futuro

Joan Pagès, Ferran Sancho, Antoni Santisteban, Montserrat Oller i Núria Gorgorió - Inauguració

Linda S. Levstik - El currículo y la innovación en la enseñanza de las ciencias sociales, de la geografía, de la historia y de la educación para la ciudadanía

Miguel Ángel Jara i Agnès Boixader - Sobre el currículo y la innovación

Gustavo A. González - Relatoría

Pilar Benejam, Ana M. Aranda, Jesús Almaraz i Carlos Guitián - ¿Qué ha representado y qué debería representar la AUPDCS para la Didáctica de las Ciencias Sociales y la formación del profesorado?

Nicole Tutiaux-Guillon - La investigación de los problemas de la enseñanza y el aprendizaje de las disciplinas sociales en contextos escolares

Ivo Mattozzi i Carmen Rosa García - Sobre la investigación

Edda Sant - Relatoría

Sonia Regina Miranda - El currículo y la investigación sobre la formación del profesorado de ciencias sociales, geografía, historia y educación para la ciudadanía

Joan Pagès i Martha Cecília Gutiérrez - La formación del profesorado en Didáctica de las Ciencias Sociales: aportaciones interdisciplinares

Viviana Zenobi - Relatoría

Nicole Tutiaux-Guillon, Ivo Mattozzi, Martha Cecília Gutiérrez, Sonia Regina Miranda, Viviana Zenobi - ¿Qué papel juegan y pueden jugar en el futuro las Asociaciones internacionales de profesores de Didáctica de las Ciencias Sociales?¿Qué relaciones deberían existir?

Joan Pagès, Montserrat Anton i Antoni Santisteban - Cloenda

XII Jornades (2015) - Com ens pensem? Protagonistes de l'ensenyament de les ciències socials i la formació del pensament històric, geogràfic i social

Antonia Fernández Valencia - Cómo nos pensamos. Una perspectiva de género para educar en equidad

Sebastián Plá - La formación del pensamiento histórico

Susana Sosenski - La historia de la infancia y su enseñanza

Martha Cecilia Gutiérrez - La formación del pensamiento social

XIII Jornades (2016) - Escales, fronteres i territoris. L'ensenyament de la geografia, la història i les ciències socials per a una ciutadania global

Glòria González, Joan Pagès, Nicole Tutiaux-Guillon i Joaquín Gairín - Inauguració

Catinca Adriana Stan - Le territoire, miroir de la nation: espaces et société dans l'enseignement de l'histoire au Québec

Marta Segura, Jordi Nomen i Josep Ortega - Les seqüències didàctiques a l'escola Sadako de Barcelona

Salvador Sala - Les competències d'una cultura de la democràcia del Consell d'Europa

Francisco García - Territorios, fronteras, escalas. Tres conceptos relevantes para la construcción de una ciudadanía global

Caroline Pacievitch - Territórios Negros em Porto Alegre: açoes educativas na práctica de estágio

XIV Jornades (2017) - Què està passant al món? Què estem ensenyant? Per un ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història centrat en els problemes, la justícia social i la ciutadania global

Edda Sant - Justícia i ciutadania global

Ivo Mattozzi - La Historia para comprender y actuar en el mundo

Jesús Romero - Lo que no suelo discutirse en el debate sobre las Humanidades y la educación democrática

XV Jornades (2018) - Quin professorat, quina ciutadania, quin futur? Els reptes de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història

E. Wayne Ross - The challenges of teaching social studies. What teachers? What citizenship? What future? (Spanish version)

E. Wayne Ross - The challenges of teaching social studies. What teachers? What citizenship? What future? (English version)

Francisco García i Nicolás de Alba - La evolución de la Didáctica en las Ciencias Sociales en España: Trayectoria, problemas y retos. Una mirada a partir de experiencias

Joan Pagès - Quin professorat, quina ciutadania, quin futur? Els reptes de l’ensenyament de les Ciències Socials, la Geografia i la Història

XVI Jornades (2019) - El futur comença ara mateix. L'ensenyament de les ciències socialsper interpretar el món i actuar socialment

Catherine Duquette - Critical Historical Conscience as a purpose?

Jordi Nomen - Fal·làcies informals i pensament crític en la didàctica de les ciències socials

Sonia Miranda - La enseñanza de Historia bajo les riesgos de nuevos fascismos: miradas hacia el Brasil contemporáneo

Ramon Arnabat i Joan Pagès - Les aportacions de Josep Fontana a la didàctica de les ciències socials

Campus d'excel·lència internacional U A B