2016

Articles

Coordinació de llibres

  • Holmes, P., Dooly, M. & O'Regan, J.P. (Eds.) (2016). Intercultural dialogue. Questions of theory, research and practice. London/New York: Routledge/Taylor & Francis.
  • Masats, D., y Nussbaum, L. (2016) (Ed.), Enseñanza y aprendizaje de las lenguas extranjeras en educación secundaria obligatoria. Madrid: Síntesis.

Capitols de llibres

  • Dooly, M. (2016). ‘Please remove your avatar from my personal space’: Competences of the telecollaboratively efficient person. A T. Lewis & R. O’Dowd (Eds.) Online intercultural exchange: Policy, pedagogy, practice (pp. 192-208). NY/London: Routledge.
  • Dooly, M. (2016). Proyectos didácticos para aprender lenguas. A D. Masats i L. Nussbaum (Ed.), Enseñanza y aprendizaje de las lenguas extranjeras en educación secundaria obligatoria (pp.169-193). Madrid: Síntesis.
  • Dooly, M. (2016). Desarrollo de destrezas comunicativas. A D. Masats i L. Nussbaum (Ed.), Enseñanza y aprendizaje de las lenguas extranjeras en educación secundaria obligatoria (pp.195-223). Madrid: Síntesis.
  • Masats, D. (2016). Recursos y materiales para aprender lenguas. A D. Masats i L. Nussbaum (Ed.), Enseñanza y aprendizaje de las lenguas extranjeras en educación secundaria obligatoria (pp. 225-251). Madrid: Síntesis.
  • Masats, D. (2016). Gestión de la comunicación en las aulas. A D. Masats i L. Nussbaum (Ed.), Enseñanza y aprendizaje de las lenguas extranjeras en educación secundaria obligatoria (pp.143-168). Madrid: Síntesis.
  • Masats, D., i Noguerol. A. (2016). Proyectos lingüísticos de centro y currículo. A D. Masats i L. Nussbaum (Ed.), Enseñanza y aprendizaje de las lenguas extranjeras en educación secundaria obligatoria (pp.59-84). Madrid: Síntesis.
  • Moore, E. (2016). Aprendizaje de lenguas e interacción social. A D. Masats i L. Nussbaum (Ed.), Enseñanza y aprendizaje de las lenguas extranjeras en educación secundaria obligatoria (pp.35-58). Madrid: Síntesis.
  • Moore, E., i Nussbaum, L. (2016). Plurilingüismo en la formación del alumnado de la ESO. En D. Masats i L. Nussbaum (Ed.), Enseñanza y aprendizaje de las lenguas extranjeras en educación secundaria obligatoria (pp.15-33). Madrid: Síntesis.
  • Nussbaum, L. (2016). Estudio de la interacción en el aula de lengua extranjera. A D. Masats i L. Nussbaum (Ed.), Enseñanza y aprendizaje de las lenguas extranjeras en educación secundaria obligatoria (pp.113-142). Madrid: Síntesis.
  • Nussbaum, L. (2016). Prácticas plurilingües y aprendizaje de lenguas en la adolescencia. A VVAA, Enseñar español a niños y adolescentes. Enfoques y tendencias. Barcelona: Difusión, pp. 131-138.

Coordinació de volums temàtics

  • Lewis, T., O'Rourke, B., & Dooly, M. (2016).  Online intercultural exchange. Innovation in Language Learning and Teaching, Special Issue, 10 (1). DOI: 10.1080/17501229.2015.1133541
  • Moore, E., Garrido, M. R. i Aliagas, C. (eds.) (2016). Hip Hop, language and identity: Bridging organic learning and institutional learning spaces. Linguistics and Education, 36, número especial.

Working Papers

  • Baynham, M., Bradley, J., Callaghan, J., Hanusova, J., Moore, E., i Simpson, J. (2016). Heritage with no fixed abode: Transforming cultural heritage for migrant communities in inner-city Leeds. Working Papers in Translanguaging and Translation, 15.
Campus d'excel·lència internacional U A B