Aprendre llengües, cultures i cuina en cuines digitals interactives (LANCOOK)

Aquest projecte finançat per la Unió Europea desenvolupa materials per a l’aprenentatge de llengües i de receptes culinàries europees: per a anglès, alemany, espanyol, català, italià i finès.

El projecte té l’objectiu de demostrar tant la utilitat com el potencial dels materials per promoure un aprenentatge de llengües en situacions reals. També es desenvoluparà  el primer sistema de sensors realment incrustats que es pot emprar per a una gran diversitat de tasques reals, que contenen activitats significatives d’alt interès perquè la gent s’hi impliqui, com és el cas de cuinar.

Els materials es troben en una “cuina digital mòbil”, que consisteix en una tauleta d’ordinador amb pantalla tàctil i un conjunt d’estris amb sensors incorporats i sensors addicionals per a la resta d’equipament de la cuina. Aquesta cuina digital mòbil pot funcionar encara que no hi hagi cap cuina instal•lada, i a la perfecció si es té accés a una cuina equipada amb marbre, aigüera, forn, etc. Els materials pedagògics s’emmagatzemen a la unitat com un programari informàtic, compost d’un conjunt integrat de materials pretasca, materials simultanis a la tasca culinària i materials per a la posttasca. Cada conjunt de materials pedagògics serà elaborat en 6 llengües europees.

Projecte

Data inici:
30/11/2011
Data fi:
01/12/2014
Entitat finançadora:
Comissió Europea (Projecte 519076-LLP-1-2011-1-UK-KAZ-KAZMP)
Finançament:
Universitats que hi participen:
Newcastle University (Regne Unit), Università degli Studi di Modena e Reggio Emilia (Itàlia), Helsingin Yliopisto (Finlàndia), Universität Paderborn (Alemanya) i Universitat Autònoma de Barcelona (Espanya).
Investigador principal:
Dr Paul Seedhouse (University of Newcastle Upon Tyne).
Investigadors GREIP que hi participen:
Dra. Dolors Masats Viladoms (coordinadora local), Marta Juanhuix Piqueras, Dra. Melinda Ann Dooly Owenby.

Pàgina web del projecte