Integrant xarxes de telecol·laboració en l'ensenyament de llengües estrangeres en l'Educació Superior (INTENT)

El projecte INTENT té per finalitat augmentar la conscienciació entre els estudiants, educadors i administratius d'educació, sobre el paper potencial de la telecol·laboració (aprenentatge cooperatiu a través de l'ordinador) com una eina per a la mobilitat virtual en l'educació de Llengües Estrangeres en l'Educació Superior (universitats) i també en l'assoliment d'una integració més efectiva de la telecol·laboració en Institucions d'Educació Superior.

El projecte té els següents objectius:

1. Establir una visió clara dels nivells d'ús de la telecol·laboració, explorar les actituds d'aquest tipus d'activitat entre les persones claus de l'educació superior europea, i identificar les barreres pràctiques per a l'adopció de la telecol·laboració.
2. Desenvolupar un conjunt d'eines, models i xarxes de telecol·laboració per superar les barreres i facilitar l'exercici de telecol·laboració.
3. Desenvolupar un conjunt de solucions viables per fer front a la manca de reconeixement acadèmic que la telecol·laboració rep a nivell d'Educació Superior (en l'àmbit de EEES).
4. Publicar un manual virtual de formació amb els models d'intercanvi mediats per l’ordenador que permetin una major integració de la mobilitat virtual i física.
5. Informar la comunitat acadèmica dels resultats dels estudis fets dins del projecte.
6. Involucrar els polítics i encarregats a nivell institucional, regional i nacional en un diàleg pel que fa a com la telecol·laboració pot ser utilitzada eficaçment com una eina per complir el procés de Bolonya. Publicar un document sobre la base d'aquest procés que pugui ser utilitzat com a consulta i per obrir debats sobre el tema.

Projecte

Data inici:
01/10/2011
Data fi:
01/04/2014
Entitat finançadora:
Comissió Europea (Project 517622-LLP-1-2011-1-ES-ERASMUS-ESMO)
Finançament:
Universitats que hi participen:
Universidad de León, Espanya; Université Stendhal Grenoble, França; Pädagogische Hochschule Heidelberg, Alemanya; Wyzsza Szkola Lingwistyczna, Polònia; Univesità degli Studi di Padova, Itàlia; Rijksuniversiteit Groningen, Holanda; Universitat Autónoma de Barcelona, Espanya; The Open University, Regne Unit.
Investigadors GREIP que hi participen:
Dra. Melinda Ann Dooly Owenby (coordinadora equip UAB), Dra. Dolors Masats Viladoms, Claudia Vallejo Rubinstein, amb la col·laboració de Victoria Antoniadou.

Pàgina web del projecte