Llengües aborígens i ensenyament plurilingüe: diagnòstic de situació i formació de docents indígenes al Chaco (Argentina)

Aquest és un projecte de cooperació entre el CIFMA (Centro de Investigación y Formación para la Modalidad Aborigen) i el GREIP. En la seva primera fase, el projecte es proposa de realitzar un diagnòstic sobre l’ús de les llengües indígenes i sobre les pràctiques plurilingües escolars que involucren mestres indígenes a la província del Chaco (Argentina). En la seva segona fase, l’objectiu és elaborar un pla de formació per acompanyar aquests docents durant la seva incorporació a les escoles primàries en zones indígenes del Chaco per a la introducció de les llengües minoritàries a l’ensenyament. 

El CIFMA i el GREIP mantenen contacte a través de la Dra. Virginia Unamuno, membre del GREIP, que desenvolupa actualment la seva tasca de recerca en el CIFMA. D’altra banda, la UAB ha signat un conveni de col•laboració amb el CIFMA per a la realització de pràctiques professionals per a estudiants de les carreres d’Educació Infantil i Educació Primària de la UAB.

Projecte  

Data inici:
1 juny 2011
Data fi:
31 desembre 2011
Entitat finançadora:
Fundació Autònoma Solidaria - Fons de Solidaritat de la UAB (Ref. FSXXVIII-4) 
Finançament:
13.848 €
Responsable del projecte per a la UAB:
Dra. Luci Nussbaum Capdevila
Entitats que hi participen:
Universitat Autònoma de Barcelona - CIFMA (Centro de Investigación y Formación para la Modalidad Aborígen), Provincia del Chaco, Argentina
Investigadors GREIP que hi participen:
Dra. Luci Nussbaum Capdevila, Dra. Virginia Unamuno Kaschapava, Dra. Melinda Ann Dooly Owenby, Dra. Dolors Masats Viladoms, Dra. Amparo Tusón Valls, Dr. Artur Noguerol Rodrigo
Lloc de realització del projecte: 
Comunitats indígenes de les ètnies qom, wichi i mocovi localitzades a Presidència Roque Saez Peña, Sauzalito, Castelli, Villa Angela, Pampa del Indio i Colonia Aborígen (Provincia del Chaco, Argentina)
Campus d'excel·lència internacional U A B