Projecte MQD 2007-2009

Estratègies docents pel desenvolupament de competències lingüístiques crítiques a la titulació de mestre especialitat llengua estrangera mitjançant assignatures en anglès

La finalitat del projecte és desenvolupar estratègies docents per tal d’ajudar als futurs mestres a esdevenir lectors i escriptors crítics en anglès. S’adopta un enfocament AICLE/CLIL (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua Estrangera) per tal de treballar de manera transversal la literacitat crítica tant en assignatures que tradicionalment s’han impartit en anglès (Llengua Anglesa i Didàctica de la Llengua Anglesa I) com en assignatures que habitualment es realitzaven en català i que ara s’imparteixen en anglès per adaptar-se a l’Espai Europeu d’Educació Superior (Didàctica de les matemàtiques, Didàctica de les Ciències i Organització del Centre Escolar).

Projecte

Data inici:
15 de setembre de 2007
Data fi:
15 de setembre de 2009
Entitat finançadora:
AGUR: 2007MQD00138
Finançament total del projecte:
314.950 €
Finançament per al GREIP:
8.100 €
Investigador principal:
Dra. Mariona Espinet Blanch
Investigadors que hi participen:
Dra. Eva Codó Olsina (GREIP), Dra. Mònica Feixas Condom, Dolors Masats Viladoms (GREIP), Dra. Núria Planas Raig, Dra. Sònia Oliver del Olmo, Lizzette Ramos Robles.

Publicacions vinculades al projecte:

Espinet, M., Codó, E., Feixas, M., Masats, D. i Couso, D. (2009) Llegir i escriure críticament en el context d’assignatures impartides en anglès: El cas de la Titulació de Mestre Especialitat Llengua Estrangera. IV Jornada de Campus d'Innovació Docent. Universitat Autònoma de Barcelona. Edició en CD-Room

Campus d'excel·lència internacional U A B