Vídeo en línia en àmbits digitals per a l'educació del professorat

El projecte vol establir un seguit de principis d'ús genèrics que estiguin vinculats a teories d'aprenentatge i/o que il•lustrin aspectes pràctics i tècnics lligats a l'ús del vídeo i l’àudio digital en la formació de mestres. Per aquest motiu, el grup OVIDE vol fer-se ressò de l'ús que se'n fa actualment del vídeo en els programes de formació inicial de mestres per tal de poder crear d'estudis de cas que es puguin fer servir per identificar els beneficis del vídeo digital en aquest context i exemplifiquin els possibles usos i els diferents enfocaments que es fan servir en l'explotació d'aquesta eina.

Projecte

Data inici:
1 d'octubre de 2005
Data fi:
30 de septembre de 2008
Entitat finançadora:
Unió Europea, SOCRATES Minerva Project 223249-CP-1-2005-NL-Minerva-M
Finançament total del projecte:
Finançament per al GREIP:
Investigador principal:
Jan Folkert Deinum (Rijksuniversiteit Groningen, NL)
Investigador principal a la Universitat Autònoma de Barcelona:
Dra. Dolors Masats Viladoms
Universitats que hi participen:
University of Edinburgh (Uk), Charles University (Praha, Cz), Middle East Technical University (Ankara, Tk), Universitat Autònoma de Barcelona (Es), Catholic University of Leuven (Be), IUFM de Midi-Pyrenées (Tolouse, Fr), Open Universiteit Nederland (Nl), Turun Normaalikoulu (Turku, Fi), Joensuun Yliopisto (Fi)
Investigadors de la UAB que hi participen:
Dra. Melinda Ann Dooly Owenby, Dra. Cristina Escobar Urmeneta, Dra. Virginia Unamuno Kaschapava, Dra. Neus González Monfort

Publicacions vinculades al projecte:

Masats, D. & Dooly, M. (2008) Applying mixed media to teacher training: The OVIDE experience. INTED 2008.

Masats, D. & Dooly, M. (2008) La metodologia del cas aplicada a l’ús del vídeo: un exemple de blended-learning en la formació inicial del professorat. IV Jornada de Campus d'Innovació Docent, Universitat Autònoma de Barcelona. Edició en CD-Room.