Current

PhD thesis in process:

  • Cruz Forero, Luz Dary: Material didáctico y estrategias autóctonas: apropiación del componente cultural en la enseñanza de una segunda lengua y extranjera (provisional title), supervised by Dr. Dolors Masats.
  • González Acevedo, Nathaly: A Technology-Enhanced Project-Based Language Learning Action Research (provisional title), supervised by Dr. Melinda Dooly.
  • Llanes Velasco, Mª del Socorro: Innovación y competencias digitales docentes en la formación inicial del profesorado, supervised by Dr. Dolors Masats.
  • Marjanovic , Jelena: An Ethnographic Inquiry into Autonomous Learning of Preservice Language Teachers in Multimodal Telecollaborative Exchanges (provisional title), supervised by Dr. Melinda Dooly. 
  • Miaomiao Zhang: Digital narratives in teaching and learning foreign languages (provisional title), supervised by Dr. Emilee Moore.
  • Montesinos Parrinello, Raúl: El discurso «global», la construcción discursiva del Otro y la re-creación de los hechos: el caso de la exposición del paro antiminero aimara en Perú, supervised by Dr Amparo Tuson Valls.
  • Özcan, Saliha: Promoting student motivation through technology-enhanced language learning environments (provisional title), supervised by Dr. Melinda Dooly. (provisionally suspended for maternity leave)
  • Pratginestós, Cèlia,  supervised by Dr. Dolors Masats.
  • Robbins, Jackie: Effective online language teacher communication in asynchronous discussion forums  (provisional title), supervised by Dr. Dolors Masats (GREIP, UAB) and Dr. Laia Canals (Universitat Oberta de Catalunya).
  • Vallejo, Claudia: Diversidad, capital cultural y activo plurilingüe: una aproximación cualitativa al abandono escolar en las aulas multiculturales del siglo XXI (provisional title), co-supervised by Dr Melinda Dooly and Dr Emilee Moore. 

 

    Campus d'excel·lència internacional U A B