Articles

• Dooly, M., Mont, M. & Masats, D. (2014). Becoming little scientists: A case study of technologically-enhanced project-based language learning. APAC Journal, 78: 34-40.
  • Moore, E. (2014). Constructing content and language knowledge in plurilingual student teamwork: Situated and longitudinal perspectives. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 17 (5), 586-609.
  • Moore, E. & Patiño-Santos, A. (2014). Plurilingual resources for ‘welcoming’ at a university service for international students. Journal of Multilingual and Multicultural Development, 02/2014; 35(4). DOI:10.1080/01434632.2013.874437.
  • Nussbaum, L. (2014). Una didàctica sociolingüística de les llengües? Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature, 7-3, pp : 1-13.
  • Oller, M. & Vallejo, C. (2014). Investigar para innovar: De 'local' a 'inmigrante'. Una mirada crítica y constructiva del fenómeno migratorio a partir de la situación laboral de los jóvenes. Enseñanza de las Ciencias Sociales, 13, 141-151.

Capitols de llibres

• Calsamiglia, H. & Tusón, A. (2014). El saber sobre la lengua y el saber hacer cosas con las palabras. In C. Lomas (Ed.) La educación lingüística, entre el deseo y la realidad. Competencias comunicativas y enseñanza del lenguaje (pp.21-36). Barcelona: Octaedro.
  • Dooly, M. (2014).Crossing the intercultural borders into 3rd space culture(s): implications for teacher education in the twenty-first century. In J. O'Regan, J. Wilkinson & M. Robinson (Eds.) Travelling languages: Culture, communication and translation in a mobile world (pp. 21-39). NY: Taylor & Francis/Routledge.
  • Moore, E. & Nussbaum, L. (2014). Building a multilingual university in institutional policies and everyday practices. In Unger, J. W., Krzyżanowski, M. & Wodak, R. (Eds.) Multilingual Encounters in Europe’s Institutional Spaces (pp. 243-269). London: Continuum. Check a review of this book here.
  • Nussbaum, L. & Unamuno, V. (2014). Luces y sombras de la educación plurilingüe en España y América Latina. In C. Lomas (Ed.) La educación lingüística, entre el deseo y la realidad. Competencias comunicativas y enseñanza del lenguaje. Barcelona: Octaedro.
  • Tusón, A. (2014) Aportaciones de la Pragmática y del Análisis del Discurso a la enseñanza del Español como Lengua Extranjera. In Beatriz Ferrús & Dolors Poch (Coords.) El español entre dos mundos: estudios de ELE en lengua y literatura. Madrid: Iberoamericana Editorial Vervuert, pp.159-177.