2005

Articles

  • Dooly, M. (2005) How aware are they? Research into teachers’ attitudes about linguistic diversity. Language Awareness. (14) 2&3. Multilingual Matters: Clevedon, UK, 97-111. ISSN 0965-8416
  • Dooly, M. (2005) The Internet and Language Teaching: A Sure Way to Interculturality?. ESL Magazine, 44: 8-12. ISSN: 1098-6553
  • Dooly, M. (2005) Working with an educational portal: a first-timer's experience. TESOL-Spain Newsletter (29), January 2005, 18-19. ISSN: 1575-8044
  • Nussbaum, L. (2005) Monolinguisme et polyglossie dans la Barcelone d'aujourd'hui. Bulletin Suisse de Linguistique Appliquée, 82, 5-24.
  • Tusón, A. & Lomas, C. (2005) Textos y contextos de la televisión. Textos de didáctica de la lengua y la literatura, 38: 12-17. ISSN 1133-9829
  • Tusón, A. & Vera M. (2005) La normativa. Textos de didáctica de la lengua y la literatura, 39: 9-16. ISSN 1133-9829
  • Unamuno, V. (2005) L'entorn sociolingüístic i la construcció dels repetertoris lingüítics de l'alumnat immigrat a Catalunya. Noves SL.: Revista de sociolingüística,1. ISSN 1695-3711
  • Unamuno, V. & Nussbaum, L. (2005) Pràctiques interactives entre aprenents de llengües segones i estrangeres. Articles: Revista de didàctica de la llengua i de la literatura, 37: 57-69. ISSN 1133-9845
  • Unamuno, V. & Nussbaum, L. (2005) Hacia una educación lingüística crítica. Aula de innovación educativa, 129: 6-9. ISSN 1131-995X
  • Unamuno, V. & Nussbaum, L. (2005) Competències orals multilingües d'alumnat estranger a Catalunya. Immersió Lingüística, 7: 115-122.

Capitols de llibres

  • Cots, JM. & Nussbaum, L. (2005) Pratiques linguistiques des jeunes immigrés en Catalogne. In C. Van Den Avenne (ed.) Mobilités et contacts de langues. París. L'Harmatan, 95-107.
  • Dooly, M. (2005) Educating for Europe: Are we guilty of creating 2nd class citizens?, A. Ross (ed.) The Experience of Citizenship. CiCe:London Metropolitan University, 251-258. ISBN: 1 85377 378 6
  • Dooly, M. & Villanueva, M. (2005) Intercultural communication skills and students' attitudes: transnational projects as an instrument in citizenship education. In Alistair Ross (ed.) Teaching Citizenship. CiCe: London Metropolitan University. pp. 211-218. ISBN 1 86577 389 1
  • Dooly, M. & Sadler, R. (2005) Computers as Toolkits: Language E-learning through International Collaboration. Theory and Practice in English Studies, (3). Masaryk University Publications: Brno. pp. 189-196. ISBN 80-210-3930-2
  • Nussbaum, L. (2005) Competencias e identidades lingüísticas de escolares inmigrantes en Cataluña. In D. Lasagabaster & J. M. Sierra (eds.) Multilingüismo, competencia lingüística y nuevas tecnologías. Barcelona: ICE-HORSORI. ISBN 84-96108-20-1
  • Nussbaum, L. (2005) La transcripción de la interacción en contextos de contacto y de aprendizaje de lenguas. In Y. Bürki & E. De Steffani (eds.) Transcriptio. Berna: Peter Lang.
  • Nussbaum, L. (2005) La discusión como género discursivo y como instrumento didáctico. In C. Barragán, A. Camps et al. (eds.) Hablar en clase: cómo trabajar la lengua oral en el centro escolar. Bracelona: Graó. 19-28. ISBN 84-7827-376-X
  • Unamuno, V. (2005) Cuando las lenguas se encuentras. Problemas empíricos. In Raiter & J. Zullo (eds.) Sujetos de la Lengua. Introducción a la lingüística del uso. Colección Temas de Cátedra. Barcelona-Buenos Aires: Editorial Gedisa. Capítulo 8. ISBN: 84-9784-030-5
  • Unamuno, V. & Nussbaum, L. (2005) L'entrevista com a pràctica social i com a espai de construcció d'identitats. In M. Labarta (ed.) Approaches to Critical Discourse Analysis. València: Universitat de València.
Campus d'excel·lència internacional U A B