Llibres publicats pels membres del grupo

Moore, E. & Dooly, M. (Eds.) (2017)

Qualitative approaches to research on plurilingual education / Enfocaments qualitatius per a la recerca en educació plurilingüe / Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe. 

Disponible a / Disponible en / Available at: https://research-publishing.net/content.php?doi=10.14705%2Frpnet.2017.emmd2016.9781908416476

Research-publishing.net

Masats, D., y Nussbaum, L. (2016) (Ed.),

Enseñanza y aprendizaje de las lenguas extranjeras en educación secundaria obligatoria.

Madrid: Síntesis.

 

Holmes, P., Dooly, M., & O'Regan, J.P. (Eds.) (2016). 

Intercultural dialogue. Questions of theory, research and practice. 

London/New York: Routledge/Taylor & Francis.

Nathaly Tcherepashenets (ed.) (2015)
Globalizing On-Line: Telecollaboration, Internationalization and Social Justice. 
Vol. 4 from the series Telecollaboration in Education
Edited by Melinda Dooly & Robert O'Dowd 
Bern: Peter Lang 

 

 

Virginia Unamuno & Ángel Maldonado (eds.) (2012)
Prácticas y Repertorios Plurilingües en Argentina (Disponible aquí)
Bellaterra: GREIP

Melinda Dooly & Robert O'Dowd (eds.) (2012)
Researching Online Foreign Language Interaction and Exchange.
Vol. 3 de la serie Telecollaboration in Education
Editada por Melinda Dooly & Robert O'Dowd 
Bern: Peter Lang 

Randall Sadler (ed.) (2012)
Virtual Worlds for Language Learning. 
Vol. 2 de la serie Telecollaboration in Education
Editada por Melinda Dooly & Robert O'Dowd 
Bern: Peter Lang 

Helena Calsamiglia & Amparo Tusón (2012)
Las Cosas del Decir.
Barcelona: Ariel. 3ª edición

Natalia Evnitskaya, Helga Martínez, Emilee Moore & Claudia Vallejo (eds.) (2012)
TRICLIL 2012 proceedings: Better CLIL: More opportunities in primary, secondary and higher education. II International Round Table on CLIL Programmes & VI Colloquium on CLIL in Catalonia.
Bellaterra: Servicio de Publicaciones de la Universidad Autónoma de Barcelona (libro publicado en CD-ROM)

Lorenza Mondada & Luci Nussbaum (eds.) (2012)
Interactions cosmopolites. L’organisation de la participation plurilingue.
Limoges: Lambert Lucas

Alistair Ross, Melinda Dooly & Nanny Hartsmar (2012)
Equalities and Education in Europe. Explanations and Excuses for Inequality.
Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing

Cristina Escobar Urmeneta, Natalia Evnitskaya, Emilee Moore & Adriana Patiño (eds.) (2011)
AICLE - CLIL - EMILE: Educació plurilingüe. Experiencias, research & polítiques.
Bellaterra: Servicio de Publicaciones de la Universidad Autónoma de Barcelona

Cristina Escobar Urmeneta & Luci Nussbaum (coords.) (2011)
Aprendre en una altra llengua / Learning through another language / Aprender en otra lengua. (Disponible aquí)
Bellaterra: Servicio de Publicaciones de la Universidad Autónoma de Barcelona

Melinda Dooly & Alistair Ross (eds.) (2010)
What's fair? Young Europeans' Constructions of Equity, Altruism and Self-Interest.
Bellaterra: Servicio de Publicaciones de la Universidad Autónoma de Barcelona

Melinda Dooly (ed.) (2010)
Their Hopes, Fears and Reality. Working with Children and Youth for the Future.
Bern: Peter Lang

Sarah Guth & Francesca Helm (eds.) (2010)
Telecollaboration 2.0 
Vol. 1 de la serie Telecollaboration in Education
Editada por Melinda Dooly & Robert O'Dowd 
Bern: Peter Lang 

Melinda Dooly (ed.) (2008)
Telecollaborative Language Learning.
Bern: Peter Lang

Melinda Dooly & Diana Eastment (eds.) (2008)
How we're going about it. Teacher`s voices and Learning Languages.
Newcastle: Cambridge Scholars Publishing

Oriol Guasch & Luci Nussabum (eds.) (2007)
Aproximacions a la competència multilingüe.
Bellaterra: Servicio de Publicaciones de la Universidad Autónoma de Barcelona/Departamento de DLLCCSS 

Luci Nussbaum & Virginia Unamuno (eds.) (2006)
Usos i competencies multilingues entre escolars d'origen immigrant.
Bellaterra: Servicio de Publicaciones de la Universidad Autónoma de Barcelona

Luisa Martín Rojo, Luci Nussbaum & Virginia Unamuno (eds.) (2004). Estudios de Sociolingüística: Linguas, sociedades e culturas. Monográfico Escuela e inmigración 5(2).

Virginia Unamuno (2003). Lengua, escuela y diversidad cultural. Hacia una educación lingüística crítica. Barcelona: Graó

Josep Maria Cots & Luci Nussbaum (eds.) (2002). Pensar lo dicho. Lleida: Milenio

Luci Nussbaum & Mercè Bernaus (2001). Didáctica de las lenguas extranjeras en la Educación Secundaria Obligatoria. Madrid: Síntesis

Campus d'excel·lència internacional U A B