2007

Articles

  • Bernaus, M., Moore, E. y Cordeiro, A. (2007). Affective factors influencing plurilingual students' acquisition of Catalan in a Catalan-Spanish bilingual context. The Modern Language Journal, 91 (2), 235 - 246.
  • Canals, E. (2007) The role of the Present Perfect in the expression of past tenses in Spanish and Catalan as a second language by children of Moroccan origin. Catalan Review, 21: 125-149. ISSN: 0213-5949
  • Codó, E. & Nussbaum, L. (2007) Plurilingüisme et promotion d’une langue minoritaire: tensions et contradictions. Langage & Sociéte, 121-122. pp. 275-288. ISBN: 978 2 7351 1102 2 / ISNN: 0181-4095
  • Dooly, M. (2007) Integrating Intercultural Competence and Citizenship Education into Teacher Training: A Pilot Project. Language Awareness, 16(1): 57-74. ISSN 1965-8416
  • Dooly, M. (2007) Teachers’ Awareness: Research into teachers’ categorizations of linguistic and cultural diversity. Intercultural Communication Studies XVI: 3 2007, 22-35.
  • Dooly, M. (2007) Constructing differences: A qualitative analysis of teachers’ perspectives on linguistic and cultural diversity, Linguistics and Education, 18: 142-166. ISSN: 0898-5898
  • Dooly, M. (2007) Online Media: New Dimensions in Language Awareness. Language Awareness, (16)1:  57-74. ISSN 1965-8416.
  • Tusón, A. & Vera M. (2007) Lenguaje y poder. Textos de didáctica de la lengua y la literatura, 45: 11-18. ISSN 1133-9829
  • Unamuno, V. & E. Codó (2007) Categorizar a través del habla: la construcción interactiva de la extranjeridad. Discurso y Sociedad, 1 (1): 117-143 ISSN 1887-4606. Download here.

Book chapters

  • Caballero de Rodas, B., Lobo, Mª J., Dooly, M. & Masats, D. (2007) Projecte de Pràcticum III-IV a Richmond (UK). In M. Anton & M.Oller (eds.) El Practicum: present i futur a reflexió. Documents UAB. Bellaterra: Servei de Publicacions de la UAB, 19-34. ISBN: 978-84-490-2510-5. Dipòsit legal: B-36.614-2007.  
  • Codó, E., Nussbaum, L. & Unamuno, V. (2007) La noció de competència plurilingüe en el terreny de l’acollida lingüística. In Guasch, O. & L. Nussbaum (eds.) Aproximacions a la noció de competència plurilingüe. Bellaterra: Publicacions de la UAB, 47-60. ISBN: 978-84-608-0626-4
  • Codó, E., Masats, D., Feixas, M., Espinet, M. & Couso, D. (2007). Analysing the Level of Complexity of University Students’ Written Responses: A Comparison between First and Foreign Language Productions. In C. Rust (ed.) Improving Student Learning. Improving student learning through teaching. Oxford: Oxford Centre for Staff and Learning Development. Chapter 7(14), 158-170. ISBN: 978-1-873576-75-5.
  • Codó, E., Corona, V., Dooly, M., Moore, E., Nussbaum, L., Unamuno, V. (2007). Analysis of how context changes modify language policies and strategies and affect language learning practices and representations of multilingualism in educational institutions of secondary and higher education. DYLAN Working Papers, 1.
  • Dooly, M. (2007) Choosing the appropriate communication tools for an on-line exchange. In O´Dowd, R.(ed.) Online Intercultural Exchange. Language and intercultural communication education guides series. (Byram, M. & Phipps, A., eds.) Clevedon. Multilingual Matters, 213-236.  ISBN 1847690084, 9781847690081
  • Dooly, M. (2007) How do language teachers understand multilingual competencies? Findings from qualitative research into teachers’ perspectives on linguistic diversity. In O. Guasch & L. Nussbaum (eds.) Aproximacions a la competència multilingüe. Bellaterra. Servei de Publicacions Universitat Autònoma de Barcelona, pp. 101-116. ISBN: 978-84-608-0626-4
  • Masats, D., Dooly, M., Caballero de Rodas, B., García, M., Mora, N. &  Rodríguez, A. (2007). MICALL: un projecte pont entre la universitat i l’escola per a la internacionalització de l’educació a primària. In M. Anton & M.Oller (eds.) El Practicum: present i futur a reflexió. Documents UAB. Bellaterra: Servei de Publicacions de la UAB, 35-46. ISBN: 978-84-490-2510-5. Depósito legal: B-36.614-2007.
  • Moore, E. (2007). Using interview data to explore the co-construction of adult students' identities. EMIGRA Working Papers, 117, 1-15.

Books

  • Tusón, A. & Calsamiglia, H. (2007) Las cosas del decir. Manual de análisis del discurso (2nd edition) Barcelona: Ariel. ISBN 978-84-344-8273-9

Edited Books

  • Guasch, O. & Nussbaum, L. (2007) Aproximacions a la competència multilingüe. Bellaterra: Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona/DLLCCSS ISBN: 978- 84-608-0626-4

Conference proceedings

  • Dooly, M. & Masats, D. (2007). La universitat a l’escola i l’escola a la universitat: El treball cooperatiu entre el professorat universitari i el professorat de primària. In E. Añaños & M. Martínez (coords.) IV jornades d'innovació docent. Apartat estratègies didàctiques. Universitat Autònoma de Barcelona. CD-Rom. ISBN: 97-84-490-2557-0. 
  • Espinet, M., Codó, E., Feixas, M., Masats, D. & Couso, D. (2007). Llegir i escriure críticament en el context d’assignatures impartides en anglès: El cas de la Titulació de Mestre Especialitat Llengua Estrangera. In E. Añaños & M. Martínez (coords.) IV jornades d'innovació docent. Apartat formació per competències. Universitat Autònoma de Barcelona. CD-Rom. ISBN: 97-84-490-2557-0.
  • Masats, D. & Dooly, M. (2007). Case methodology applied to the use of videos: An example of a blended-learning experience in a pre-service teacher training programme. In E. Añaños & M. Martínez (coords.) IV jornades d'innovació docent. Apartat recursos virtuals. Universitat Autònoma de Barcelona. CD-Rom. ISBN: 97-84-490-2557-0.
  • Masats, D., Nussbaum, L. & Unamuno, V. (2007). When the activity shapes the repertoire of second language learners. In L. Roberts, A. Gürel, S. Tatar & L. Martı (eds.) EUROSLA Yearbook (selected papers of EUROSLA 16 and 15 conferences): Volume 7. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company.
Campus d'excel·lència internacional U A B