Makoto Motomura

Makoto Motomura

University of the Ryukyus, Okinawa, Japó

E-mail: mmakoto@ll.u-ryukyu.ac.jp

Makoto Motomura (nascut a Ishigaki, Japó el 1969) és professor associat de Benestar Comuntari a les universitats del Ryukyus (Okinawa, Japó). La seva docència universitària versa sobre benestar infantil i introducció al treball social i també dóna classes pràctiques de treball social. Una de les seves línies de recerca consisteix en l'estudi del sistema de suport al benestar infantil i comprèn la prevenció dels maltractaments infantils així com la millora del sistema de suport als infants internats en residències. Ha obtingut en repetides ocasions fons de recerca científica del govern japonès per emprendre projectes d'investigació i així mateix porta més de quinze anys fent de terapeuta en escoles primàries i secundàries, en serveis de suport a les famílies i en clíniques sobre malalties psicosomàtiques. A més de la seva activitat d'investigació i de pràctica clínica, el seu altre camp de recerca són els estudis de gènere. En aquest sentit, participa en un projecte sobre “Estudis de gènere a Okinawa”, un dels tres projectes trianuals actualment en curs a càrrec de l'Institut Internacional sobre Estudis d'Okinawa (IIOS), l'institut de recerca de la Universitat del Ryukyus. En aquest projecte s'interessa per l'important paper que acompliren les dones en el sistema de benestar infantil en el període posterior a la Segona Guerra Mundial a les illes d'Okinawa. Dins la seva especialitat també fa de supervisor en centres d'assessorament infantil i és membre del consell local de benestar social.

Publicacions

M Motomura, A Study of the future tasks of child care support system in Okinawa: an analysis focus on the strengthening of the community voluntary support network. in Y Ando and M Suzuki eds. Social structure and consciousness of Okinawa: analysis of Okinawan general social survey in 2006., Kyushu University Press, 2012 (in preparation).

Niida R, Niida A, Motomura M, Uechi A Diagnosis of depression by MRI scans with the use of VSRAD – a promising auxiliary means of diagnosis: a report of 10 years research, International Journal of General Medicine, 4:377-387, 2011.

M Motomura, M Sunagawa, M Nakamura, T Kosugi, Cholecystokinin was involved in the development of leptin resistance in OLETF rats, Ryukyu Med. J., 27(3,4) 105~114, 2008.

K Iwasaki, A Tozawa, M Motomura, Caring for deprived children in Japan, Asia Pacific Journal of Social Work and Development, Vol.15, No.2.pp.5-17. 2005.

Formació acadèmica

Makoto Motomura es llicencià en Sociologia a les universitats del Ryukyus, Okinawa (1992), es graduà en Treball Social a la Universitat del Ryukoku, Kyoto (1994) i finalment es doctorà en Medicina a les universitats del Ryukyus, Okinawa (2010). Durant el curs acadèmic 1998-99 fou investigador visitant en treball social a la Universitat estatal de San José (Califòrnia, EUA).