ARMIF "Pathway" Project

PATHWAY: Evaluation of the UAB's English-Medium Primary Education Bachelor’s Degree Internationalization Project: Process and Product

PATHWAY: Avaluació del projecte d'internacionalització en el Grau d’Educació Primària-anglès UAB: procés i producte

  • Principal investigator of the project: Cristina Escobar Urmeneta
  • Entitat finançadora: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca
  • Entitats participants: Universitat Autònoma de Barcelona
  • Referència de la concessió: 2015 ARMIF 00001
  • Quantia de la subvenció: 16.500€
  • Duració: de 30/06/2016 fins a 30/09/2018

 

Project PATHWAY focuses attention on the ‘Internationalization at home’ experience, launched in September 2012 in the Degree in Primary Education - Teaching in English (EMI-PEBD) offered by the Autonomous University of Barcelona’s Faculty of Educational Sciences.  On the basis of the findings obtained in project GUIDEWAY (ARMIF 2014 0009), the present project aims, on one hand, to document and explore the processes of integrated learning that emerge from EMI-PEBD classrooms (building on the proposals for innovation that are presented to students), and on the other, to evaluate the results of those same processes. More specifically, the goals of project PATHWAY are:

  1. To determine the influence of the vehicular language (English vs. Catalan) on the development of linguistic competence in Catalan and English.
  2. Place the pedagogical focus on the exercise of oral competences, i.e., speech and interaction.
  3. To explore the views of both students and teaching staff in EMI-PEBD in order to identify the strengths and weaknesses of the degree and, simultaneously, to grasp the evolution of students’ identities and self-perceptions as learners of English and future teachers.
  4. To guide and document the development of the CLIL component in the EMI-PEBD Practicum for fourth-year generalist teachers.

Regarding methodology, the project adopts a combination of quantitative and qualitative methods to document the learning process. From a quantitative method perspective, the use of linguistic competence tests will allow us to measure linguistic learning in Catalan and English, while a set of questionnaires will determine the level of participant satisfaction (both teachers and students) with the ICLHE programme. From a qualitative method perspective, a series of conversations will be analysed through a method based on interaction and conversation analysis; a longitudinal study of identities will take place through the analysis of oral (interviews, focus groups) and textual (autobiographies) data, and the deployment process of the CLIL Practicum will be documented.

 

Members of the PATHWAY project

  • Cristina Escobar Urmeneta (IP) (UAB) (Dept. Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials, Àrea de Didàctica de la Llengua i de la Literatura)
  • Isabel Álvarez Cánovas (UAB) (Dept. Pedagogia Sistemàtica i Social, Àrea de Teoria i d'Història de l'Educació)
  • María Andriá (UAB) (Dept. Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials, Àrea de Didàctica de la Llengua i de la Literatura)
  • Anna Cros Alavedra (UAB) (Dept. Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials, Àrea de Didàctica de la Llengua i de la Literatura)
  • Patricia Olmos Rueda (UAB) (Dept. Pedagogia Aplicada, Àrea de Didàctica i d'Organització Educativa)
  • Ingrid Agud Morell (UAB) (Dept. Pedagogia Sistemàtica i Social, Àrea de Teoria i d'Història de l'Educació)
  • Ainhoa Flecha Fernández-Sanmamed (UAB) (Dept. Sociologia, Àrea de Sociologia)
  • Georgina París Mañas (UAB) (Dept. Pedagogia Aplicada, Àrea de Didàctica i d'Organització Educativa)
  • Joan Borràs-Comes (UAB - UPF) (Dept. Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials, Àrea de Didàctica de la Llengua i de la Literatura)
  • Helga Martínez-Ciprés (UAB) (Dept. Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials, Àrea de Didàctica de la Llengua i de la Literatura)
  • Josep Coral Mateu (UAB - Departament d'Ensenyament) (Dept. Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal, Àrea de Didàctica de l'Expressió Corporal)
  • Berta Rapesta Montmany (CEIP Els Quatre Vents, Canovelles)
  • Natalia Evnitskaya (Universidad Autónoma de Madrid)
  • Berta Torras Vila (UAB) (Dept. Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials, Àrea de Didàctica de la Llengua i de la Literatura)
  • Sònia Prats Carreras (UAB) (Dept. Filologia Anglesa i de Germanística, Àrea de Filologia Anglesa)

Collaborators

  • Sonja Adjelkov (UAB) (Dept. Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials, Àrea de Didàctica de la Llengua i de la Literatura)
  • Laura Arnau Sabatés (UAB) (Dept. Pedagogia Sistemàtica i Social, Àrea de Teoria i d'Història de l'Educació)
  • Georgeta Ion (UAB) (Dept. Pedagogia Aplicada, Àrea de Didàctica i d'Organització Educativa)
  • Ruben Jiménez Galán (UAB) (Dept. Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials, Àrea de Didàctica de la Llengua i de la Literatura)
  • Antonio Sánchez-Sola (UAB) (Dept. Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials, Àrea de Didàctica de la Llengua i de la Literatura)
  • Sandra Saura Mas (UAB) (Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia, Àrea d'Ecologia)

 

More information about the MIF programme in this link: http://mif.cat/home/

 

Campus d'excel·lència internacional U A B