Valeria Tonioli

Valeria Tonioli està treballant actualment a la Universitat Ca 'Foscari de Venècia (Itàlia) duent a terme un postdoctorat. Durant aquest temps, ha pogut observar i explorar noves metodologies d'ensenyament i aprenentatge de la llengua italiana en contextos innovadors (tal com a escoles i, també, a contextos menys formals) i de mediació intercultural.

La beca postdoctoral finalitza el 31 de març de 2018. Valeria Tonioli compta amb un doctorat en Ciències del Llenguatge i en Traducció i Estudis Interculturals dut a terme mitjançant cotutela de tesi a la Universitat Ca 'Foscari de Venècia i a la Universitat Autònoma de Barcelona. Durant el seu doctorat i postdoctorat, també va tenir la possibilitat d'assistir a estudiants de grau i màster i donar cursos sobre l'ensenyament de la llengua i sobre mediació intercultural.

Mès a mès, ha treballat com a coordinadora del laboratori LabCOM (Laboratori de Comunicació Intercultural i Didàctica de la Unviersidad Ca 'Foscari) amb professors i mediadors interculturals, a més de coordinar diferents projectes nacionals sobre didàctica de la llengua i sobre mediació intercultural. Valeria Tonioli també va cursar un Màster en Ciències del Llenguatge i en Didàctica de la Llengua Italiana com a segona llengua. Finalment, ha fet publicacions sobre l'ensenyament de llengües i mediació intercultural.