Música a l'ensenyament de règim especial

Àmbit 4 - MÚSICA AL CONSERVATORI I A ALTRES INSTITUCIONS EDUCATIVES

Responsable de l'àmbit: Dr. Pere Godall

Projectes:

1) Validació de les proves d’accés a primer curs dels ensenyaments professionals de música

• Projecte per encàrrec del Departament d’Ensenyament i de l’ACCAT (Ass. de Conservatoris de Catalunya) i amb finançament de la Fundació Güell.
  • Durada: 2013-2016.
  • Objectius:
    • Analitzar les proves d’accés de primer curs en el marc dels ensenyaments professionals de música.
    • Avaluar les necessitats del docents i revisar els continguts de les proves d’accés.
    • Avaluar el procés d’elaboració i d’aplicació de les proves d’accés.
    • Analitzar els resultats de les proves portades a terme anualment en tots els conservatoris de Catalunya.
    • Elaborar i validar una base de dades que, mitjançant un aplicatiu, permeti generar futures versions de les proves d’accés
  • IP del projecte: Dr. Pere Godall
  • Investigadors de GRUMED en aquest projecte: Dra. Imma Ponsatí, Anna Godoy.

2) La interacció i el discurs d'aula en l'ensenyament i l'aprenentatge de la música.

• Projecte en col·laboració amb la Universitat Rovira i Virgili (URV), i dues escoles de música.
  • Durada: 2012-2017.
  • Objectius:
    • Establir el marc teòric sobre el discurs d'aula i diferents formes d'interacció per a l'àrea de música.
    • Dissenyar i analitzar propostes en relació a processos de composició a l'escola de música.
    • Estudiar l'apropiació del discurs d'aula en els processos d'aprenentatge.
    • Dissenyar, aplicar i analitzar propostes innovadores en relació amb l'art sonor.
  • IP del projecte: Dra. Laia Viladot
  • Investigadors participants: Joan Vidal, Irene Fontdevila.

3) Recursos didàctics. L'aprenentatge en grup de l'instrument.

• Projecte realitzat en el marc d'una llicència d'estudis retribuïda per part de l'Ajuntament de Barcelona.
  • Durada: 2014-15.
  • Objectiu principal:
    • Crear una base de dades pública d’activitats didàctiques per a l’aprenentatge en grup de l’instrument.
  • Responsable del projecte: Carolina Rius
  • Supervisor de GRUMED: Albert Casals