Posant en joc la pulsació, la sincronia i el tipus de final: el cas del Salta Miralta

TítolPosant en joc la pulsació, la sincronia i el tipus de final: el cas del Salta Miralta
Publication TypeJournal Article
Year of Publication2017
AuthorsRodríguez, S, Pérez-Moreno, J
Refereed DesignationRefereed
JournalTemps d'Educació
Volume53
Pagination203
Date Published223
ISSN0214-7351
Other Numbers2014-7627
Keywordseducació infantil, educació musical, final, jocs de falda, pulsació, sincronia
Abstract

Aquest article aborda l'estudi de la pulsació, la sincronia i el tipus de final en la realització dun joc de falda tant en la díade adult–infant com en la realització grupal. Partint d’una recerca prèvia, es pren també el Salta Miralta com a joc de falda objecte d’estudi i s’analitzen les dades provinents de la interacció de tres infants d’un grup de 2–3 anys d’escola bressol. L’observació participant és la tècnica de recollida de dades juntament amb el diari de camp. Les sessions de joc, d’un mes de durada, s’enregistren en vídeo i s’analitzen amb un instrument validat en una investigació prèvia. Aquesta recerca, a banda de confirmar els resultats de l’estudi de partida, demostra que abans que els infants sincronitzin la pulsació interioritzen el final realitzant-lo a temps.

 

 

URLhttp://www.raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/331988
Campus d'excel·lència internacional U A B