Línies de recerca de l’ERIFE
El grup centra la seva activitat de recerca en diferents línies relacionades amb el desenvolupament psico-social d’infants, joves, famílies i l’educació i la formació dels mateixos:
La recerca pot quedar concretada en temàtiques com per exemple:
- Els rols, les competències i les funcions dels professionals dels Espais Familiars.
- Els professionals de serveis d’atenció a les famílies en el territori europeu.
- Les relacions entre centres educatius i famílies en la tasca compartida d’educar als infants més petits.
- Els estils de criança en una societat transcultural.
- L’acompanyament a les famílies en les diferents etapes de la criança i educació dels seus fills i filles. Criança responsiva, criança positiva.
- Els espais multifamiliars en l’atenció psico-educativa.
- Els contextos escolars i els contextos generats per altres tipus de serveis psicosocioeducatius.
- Els grups de parentalitat/criança com a recurs d’acompanyament parental.
- La infància en el marc de la seva família.
- La formació inicial i continuada dels professionals que atenen als infants i a les seves famílies.
- Petita infància i cultura.
- Infància en contextos familiars vulnerables.
- Projectes d'Aprenentatge Servei.
Actualment s'està validant el programa Aprenem Plegats i fent recerca sobre el perfil professional dels Educadors dels Espais Familiars.
Recerques d'investigació competitives :
Algunes de les recerques competitives on han participat membres de l'equip han estat:
- Implementació i avaluació d'un pràcticum amb major compromís social: creació d'escenaris formatius col·laboratius pel desenvolupament social i professional dels futurs mestres; ARMIF2, 2014-00049. 2015-2016.París, Gemma (IP).
- Millora del perfil competencial personal, social i professional en els graus d'Educació infantil i d'Educació primària a través d'un nou models dels pràcticum basat en el compromís social de l'alumna. Blanch Gelabert, Silvia (IP); ARMIF 00049. 2014-2015.
- Seminari interuniversitari d'investigació en estratègies d'ensenyament i aprenentatge SINTE. Monereo Font, Carles (IP); SGR 303. 2014-2016.
- Territoris d’intersecció entre els centres educatius i les famílies. Un estudi en l’etapa de l’educació infantil. Recerca finançada per l'ICE UAB.Blanch, S. IP), 2011-2013
- Formación de la identidad profesional del profesor universitario a través del análisis de incidentes críticos FI-PANIC. Monereo Font, Carles (IP); 2011-2014.
- Red Temática Portfolios Electrónicos E.Portfolios. Ministerio de Educación y Ciencia 2010-2011.
- Red Argention-española de investigadores de la práctica docente. GI- CAES- Universitat Autònoma de Barcelona Unviersidad Nacional del Comahue Argentina Secretaría de Ciencia, Tecnología e Innovación Productiva de Argentin 2010-2011.
- Seminari d'Investigació Interuniversitari sobre Estratègies d'Ensenyament i Aprenetatge 2009 SGR-134. Generalitat de Catalunya, 2009.
- Red Temática Portfolios Electrónicos E- Portfolios. Elena Barberà (IP).. Plan Nacional de Investgación Científica, Desarrollo e Innovación Tec 2008-2010