Publicaciones recientes

 

Boukafri K., Civil M. y Planas N. (2018). A teacher’s use of revoicing in mathematical discussions. En: J. Moschkovich, D. Wagner, A. Bose, J. Rodrigues Mendes y M. Schütte M. (Eds.) Language and Communication in Mathematics Education. ICME-13 Monographs, (pp 157-169). Springer, Cham.

Chronaki, A. y Planas, N. (2018). Language diversity in mathematics education research: a move from language as representation to politics of representationZDM50(6), 1101-1111.

Edo, M. (2018). De la identificación al análisis de figuras geométricas. En: M.C. Muñoz-Catalán y J. Carrillo, J. (eds.) Didáctica de las matemáticas para maestros de Educación Infantil, (pp. 243-285). Madrid: Paraninfo.

Edo, M., Blanch, S., Estrada, J., Gimeno, X., Moron, M., París, G. y Peire, T. (2018). Assessment rubric of personal and prosocial competencies and skills.10 p. From: https://ddd.uab.cat/record/188806

Fuentealba, C., Badillo, E., Sánchez-Matamoros, G. y Cárcamo, A. (2019). The understanding of the derivative concept in higher educationEURASIA Journal of mathematics, science and technology education, 15(2), em1662, 1-15.

Planas, N. (2018). Language as resource: A key notion for understanding the complexity of mathematics learningEducational studies in mathematics98(3), 215-229.

Planas, N. y Boukafri, K. (2018). Construcción de normas generadoras de oportunidades para el aprendizaje matemático. En: A. Ávila (Ed.), Rutas de la educación matemática (pp. 37-51). Ciudad de México, México: SOMIDEM.

Planas, N. y Schütte, M. (2018). Research frameworks for the study of language in mathematics educationZDM50(6), 965-974 

Richard P.R., Gagnon M. y Fortuny J.M. (2018). Connectedness of problems and impasse resolution in the solving process in geometry: A major educational challenge. En: P. Herbst, U. Cheah, P. Richard P. i K. Jones (Eds.) International perspectives on the teaching and learning of geometry in secondary schools. ICME-13 Monographs, (pp. 357-375). Springer, Cham

Ruiz, F. J., Márquez, C., Badillo, E. y Rodas, J.M. (2018). Desarrollo de la mirada profesional sobre la argumentación científica en el aula de secundariaRevista Complutense de Educación, 29(2), 559-576.

Sámuel, M., Vanegas, Y. y Giménez, J. (2018). Caracterización del conocimiento matemático de futuras maestras de Educación InfantilBordón. Revista de Pedagogía70(3), 61-75.

Vanegas, Y. (2018). Percepción, interpretación y representación del espacio. En: M.C. Muñoz-Catalán y J. Carrillo, J. (eds.) Didáctica de las matemáticas para maestros de Educación Infantil, (pp. 212-242). Madrid: Paraninfo.

Vanegas Y. y Giménez J. (2018). Creativity and problem solving with early childhood future teachers. En: N. Amado, S. Carreira y K. Jones (Eds.) Broadening the scope of research on mathematical problem solving. Research in mathematics education, (pp.273-300). Springer, Cham.

 

Campus d'excel·lència internacional U A B