Adela Barreda

Adela Barreda Pascual (Sabadell, 1968) és doctora en Filologia Clàssica per la Universitat Autònoma de Barcelona (1998) i professora de la UAB des de 1995. Des de 2005 compagina la docència universitària amb l’ensenyament a l’Educació Secundària (IES Bellvitge), on ha impartit les assignatures de Llatí i d’Història de l’art. Actualment imparteix l’assignatura d’Història icivilització de Roma en el Departament de Ciències de l’Antiguitat i de l’Edat Mitjana de la UAB. Becària predoctoral de la Generalitat de Catalunya i del Deutscher Akademischer Austausch Dienst i postdoctoral de l’Alexander von Humboldt Stiftung, ha dedicat la seva recerca a l’àmbit de la lingüística llatina, l’epigrafia, la història de Roma i la didàctica del llatí. Com a formadora del Departament d’Educació ha cursat darrerament diversos cursos sobre el nou marc de la programació per competències.