Idiomes de treball del projecte: francès, anglès
Durada: 2012-2015
Entitat finançadora: ECML i Consell d'Europa
Universitats que hi participen: Université Aix Marseille (França), Istituto Tecnico Statale "Vincenzo Arangio Ruiz" (Itàlia), Université de Genève (Suïssa), i Universitat Autònoma de Barcelona (Espanya).
Coordinadora principal: Stéphanie Clerc, Université Aix Marseille (França).
Investigadors GREIP que hi participen: Dr. Xavier Pascual Calvo
Públic al qual es dirigeixen les activitats del projecte:
professors;
formadors de docents;
pares i associacions de pares;
associacions (nacionals o internacionals) d'experts en educació que promouen enfocaments i didàctiques plurilingües.
Resum:
El projecte té com a objectiu difondre els coneixements relatius als beneficis cognitius i socials de l'educació plurilingüe i intercultural. També desenvolupar la inclusió dels pares en l'elaboració d'activitats plurilingües i interculturals a l'escola. Per aconseguir aquest segon objectiu, els professors han d'estar sensibilitzats i capacitats en els beneficis de la participació de les famílies en els enfocaments plurals - plurilingües i interculturals.
La justificació del programa s'ha desenvolupat en complementarietat amb les altres unitats del Consell d'Europa i aborda les següents qüestions fonamentals plantejades durant el procés de consultes amb els interlocutors ECML i parts interessades. Aquestes qüestions i preocupacions estan dirigides pel programa ECML.
Context i reptes:
La diversitat lingüística i cultural combinat amb la migració i la mobilitat caracteritza les societats europees contemporànies. Aquest fenomen no s'ha de veure com un obstacle o un "problema", sinó més aviat com un actiu i un benefici potencial per a la societat.
La cohesió social, el diàleg intercultural i la ciutadania democràtica, juntament amb la prosperitat econòmica, representen objectius importants en la construcció d'una Europa més humana i inclusiva.
Pàgina web del projecte: https://parents.ecml.at/
Més informació: https://carap.ecml.at/Forparents/News/tabid/2994/language/en-GB/Default.aspx