La construcció de la categoria "estranger" en les propostes d'acollida i educació lingüístiques per a l'alumnat d'incorporació tardana al sistema educatiu català

La finalitat d'aquest estudi és contribuir a la millora dels sistemes d'acollida lingüística i a la revisió crítica de les propostes d'educació lingüística destinades a l'alumnat d'incorporació tardana. A partir del recull i l'anàlisi d'un corpus de dades multimodèliques (textuals, interactives i d'observació), es determinarà la manera en què es construeixen les categories relatives a "ser estranger" i la manera en què aquestes categories es projecten en els repertoris lingüístics i comunicatius de l'alumnat i en la seva trajectòria escolar.

Projecte

Data inici:
1 de octubre de 2005
Data fi:
31 de juliol de 2006
Entitat finançadora:
Universitat Autònoma de Barcelona, Programa Noves Línies de Recerca (PNL2004-38)
Finançament total del projecte:
5.900 €
Investigador principal:
Dra. Virginia Unamuno Kaschapava
Universitats que hi participen:
Universitat Autònoma de Barcelona
Investigadors que hi participen:
Dra. Eva Codó Olsina, Victor Corona, Dra. Melinda Ann Dooly Owenby, Emilee Moore, Dra. Luci Nussbaum Capdevila, Dra. Amparo Tuson Valls 
Campus d'excel·lència internacional U A B