La finalitat d'aquest estudi és contribuir a la millora dels sistemes d'acollida lingüística i a la revisió crítica de les propostes d'educació lingüística destinades a l'alumnat d'incorporació tardana. A partir del recull i l'anàlisi d'un corpus de dades multimodèliques (textuals, interactives i d'observació), es determinarà la manera en què es construeixen les categories relatives a "ser estranger" i la manera en què aquestes categories es projecten en els repertoris lingüístics i comunicatius de l'alumnat i en la seva trajectòria escolar.
Projecte
- Data inici:
- 1 de octubre de 2005
- Data fi:
- 31 de juliol de 2006
- Entitat finançadora:
- Universitat Autònoma de Barcelona, Programa Noves Línies de Recerca (PNL2004-38)
- Finançament total del projecte:
- 5.900 €
- Investigador principal:
- Dra. Virginia Unamuno Kaschapava
- Universitats que hi participen:
- Universitat Autònoma de Barcelona
- Investigadors que hi participen:
- Dra. Eva Codó Olsina, Victor Corona, Dra. Melinda Ann Dooly Owenby, Emilee Moore, Dra. Luci Nussbaum Capdevila, Dra. Amparo Tuson Valls