Publicacions en premsa

Articles

  • Knight, Janine, Dooly, Melinda i Barberà, Elena (acceptat). But the computer say me the time is up: the shaping of oral turns mediated with and through the screen. Computer Assisted Language Learning.

Capítols de llibres

  • Llompart-Esbert, Júlia. (en premsa). Students doing sociolinguistic research: empowering youth through a collaborative project. A Cristina Aliagas i David Poveda (Dirs.), Artefacts for collaborative research with children and youth. Ethnography & Education Publishing.
  • Llompart, Júlia i Moore, Emilee (en preparació, 2021). Reframing primary teacher training for linguistically and socially just education within a collaborative and participatory action-research project. International Journal of Multilingualism.
  • Marjanovic, Jelena, Dooly, Melinda i Sadler, Randall (acceptat). From autonomous learners to self-directed teachers: Myth or reality? A Carolin Fuchs, Mirjam Hauck i Melinda Dooly (Dirs.) Language education in digital spaces: Perspectives on autonomy and interaction. Amsterdam: Springer.
  • Martin-Rojo, Luisa i Llompart-Esbert, Júlia. (en premsa). Migration and language contact. In Handbook of language contact, 1. De Gruyer
  • Masats, Dolors, Dooly, Melinda, Juanhuix, Marta, Moore, Emilee, Vallejo, Claudia (en preparació, 2020). Treballem junt(e)s per innovar: Col·laboració entre professorat i investigador(e)s en entorns plurilingües. A D. Masats i C. Pratginestós (Dirs.), L'aula com a àmbit d'investigació sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de la llengua / El aula como ámbito de investigación sobre la enseñanza y el aprendizaje de la lengua / A aula como contexto de investigação sobre o ensino e a aprendizagem de língua / The classroom as a site for research on language teaching and learning. Bern: Peter Lang.
  • Masats, Dolors, Moore, Emilee, & Herrera, Almudena (en preparació, 2021). Linguistic mediation in digitally-enhanced non-formal contexts of English learning. A Dendrinos, B. (Dir.), Mediation as linguistic and cultural negotiation in plurilingual education. Abingdon, Oxon/New York: Routledge.
  • Moore, Emilee, Vallejo, Claudia, Llompart, Júlia i Zhang, Miaomiao (en preparació, 2021). Constructing locality and translocality in transidiomatic practices within a Global StoryBridges site. A M. Hawkins (Dir.), Transmodalities in translocal and transnational communications: Global youth negotiating identity, place and positioning. Bristol: Multilingual Matters.

Edició de llibres i Volumenes Temàtics

  • Fuchs, Carolin, Hauck, Mirjam i Dooly, Melinda (Dirs.) (en preparació, 2020). Language education in digital spaces: Perspectives on autonomy and interaction. Amsterdam: Springer.
  • Erling, Elisabeth i Moore, Emilee (Dirs.) (en preparació, 2021). Socially just plurilingual education in Europe: Shifting subjectivities through research and action. International Journal of Multilingualism.
  • Masats, Dolors, i Pratginestós, Cèlia (Dirs.) (en preparació, 2020), L'aula com a àmbit d'investigació sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de la llengua / El aula como ámbito de investigación sobre la enseñanza y el aprendizaje de la lengua / A aula como contexto de investigação sobre o ensino e a aprendizagem de língua / The classroom as a site for research on language teaching and learning. Bern: Peter Lang.

Llibres

  • Moore, Emilee (en preparació 2020). Competence, communicative and linguistic. The International Encyclopedia of Linguistic Anthropology. Wiley.
  • Moore, Emilee i Bernaus, Mercè (en preparació, 2021). A multi-perspective tour of best practices. Perspective 1: Plurilingual education in Europe: contexts, initiatives and ongoing challenges. Routledge Handbook of Plurilingual Language Education. Abingdon, Oxon/New York: Routledge.

Actes de congressos

  • Dooly, M. (2020). Virtual exchange in teacher education: is there an impact in teacher practice?. In M. Hauck & A. Müller-Hartmann (Eds), Virtual exchange and 21st century teacher education: short papers from the 2019 EVALUATE conference (pp. 1-13). Research-publishing.net. https://doi.org/10.14705/xxxxxxxxxxxxxx-to-be-confirmed
    Campus d'excel·lència internacional U A B