Xarxa europea "Aprenentatge de llengües i mitjans socials: 6 diàlegs clau"

La xarxa representa una barreja original d'activitats que exploren la relació entre l'aprenentatge de llengües i les xarxes socials en l'era de la Web 2.0: Inclou discussions públiques, competicions amb premis, recomanacions i informes polítics, publicacions científiques i estudis de camp.

El "aprenentatge de llengües i xarxes socials" forma la base de la xarxa de les 14 institucions (composta per socis d'abast nacional, europeu i internacional). La xarxa examinarà 6 nivells fonamentals d'aquesta combinació aprenentatge de llengües i mitjans socials:

Aprenentatge de llengües, xarxes socials i la inclusió social
Aprenentatge de llengües, xarxes socials i el desenvolupament dels recursos lingüístics
Aprenentatge de llengües i l'ensenyament a través de les xarxes socials en els nous països de la UE: com els casos de Romania, de Letònia i de Polònia
Aprenentatge de llengües, xarxes socials i multillingüisme
Aprenentatge de llengües amb xarxes socials: evolució de les pràctiques d'ensenyament
Aprenentatge de llengües i ensenyament en contextos formals i no formals amb les TICs

Cada nivell (o els 6 diàlegs claus, veure el nom de la xarxa) és enriquit per l'anàlisi i la recol·lecció de les dades relacionades amb el tema rellevant. Els informes, els estudis comparatius, les edicions especials de revistes acadèmiques virtuals, l'anàlisi dels estudis de camp i les competicions obertes complementen la gamma dels productes de la xarxa.

Projecte

Data inici:
gener 2010
Data fi:
desembre 2012
Entitat finançadora:
EACEA (505107-LLP-1-2009-1-LU-KA2-KA2NW)
Finançament per al GREIP:
Investigador principal:
Prof. Charles Marx
Investigador principal a la Universitat Autònoma de Barcelona:
Dra. Melinda Ann Dooly (gener-novembre 2010), Dra. Laia Canals Fornons (novembre 2010-desembre 2012)
Universitats que hi participen:
University of Luxembourg, Institut National de Recherche Pédagogique, P.A.U. Education, Radio France Internationale (RFI), UAB, Warsaw School of Social Sciences and Humanities, University of Latvia, University Ovidius Constanta, Romania, College of Foreign Languages, Czestochowa, Poland, ADALSIC, Y.E.S. Forum, University of Turku, Deutsche Welle & Université Stendhal Grenoble III.
Investigadors que hi participen:
Dra. Melinda Dooly, Dra. Dolors Masats, Dra. Núria Vilà, Claudia Vallejo.

Pàgina web del projecte: https://www.elearningeuropa.info/languagelearning

Publicacions:

• Antoniadou, V., Canals, E., Mohr, C., Zourou, K. (2011). Young people with fewer opportunities learning languages informally: perceptions and uses of ICT and social media.
  • Dooly, M. (2010) Empowering Language Minorities through Technology: Which Way to Go. eLearning Papers 2(19) abril 2010. ISSN 1887-1542.