Project MQD 2005-2007

Improving Linguistic Competences of Future Primary Foreign Language Teachers through Courses Taught in English

The main purpose of this project is to help future Primary Foreign Language Teachers improve their English linguistic competences by helping them to develop an appropriate linguistic level in order to participate in the job market. This aim implies to adquire the neccesary jargon of the educational context (didactics, educational centers organisation, psicopedagogy, sciences and technologies) and to develop communicative skills related to oral comprehension (listening), oral expression (speaking and interacting), reading comprehension and writing.

Research project

From:
2005
To:
2007
Sponsor:
AGAUR (Agencia de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca) 2005/MQD/00130
Budget:
6.000 €
Research leader:
Dr Mònica Feixas Condom
Research team:
Dr Lluis Bibiloni Matos, Dr Eva Codó Olsina (GREIP), Dr Digna Couso Lagaron, Dr Mariona Espinet Blanch, Dr Mònica Feixas Condom, Dolors Masats Viladoms (GREIP)

Publications resulting from this project:

  • Codó, E., Masats, D., Feixas, M., Espinet, M. & Couso, D. (2007) Analysing the Level of Complexity of University Students Written Responses: A Comparison between First and Foreign Language Productions. C. Rust (ed.), Improving Student Learning. Improving student learning through teaching. 14. Oxford: Oxford Centre for Staff and Learning Development. Chapter 7, 14, 158-170. ISBN: 978-1-873576-75-5.
  • Masats, D. , Feixas, M., Couso, D. &  Espinet, M. (2006) La docència en anglès en assignatures no-lingüístiques a la titulació de Mestre Especialitat Llengua Estrangera. Barcelona: IV CIDUI. CD-Room. ISBN: 84-7653-886-3.
  • Couso, D., Feixas, M.,  Masats, D. & Espinet, M. (2006) Treballant les competències lingüístiques dels futurs mestres de llengua estrangera en context: l’ensenyament de ciències i matemàtiques en anglès” Barcelona: IV CIDUI. CD-Room. ISBN: 84-7653-886-3.
  • Feixas, M., Masats, D., Couso, D.  Espinet, M. & Codó, E. (2006) Millora de les competències en llengua anglesa dels alumnes de la titulació de mestre especialitat llengua estrangera mitjançant la impartició d'assignatures no-lingüístiques en anglès: una experiència  AICLE. III Jornada de Campus d'Innovació Docent. Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona. CD-Room. ISBN: 978-84-490-2502-0.
Campus d'excel·lència internacional U A B