2017

Organization of Conferences, Workshops & Seminars:

  • Master lecture & workshop: Co-creating the classroom as a navigation system for language learning in the wild (More information). 4 May 2017.
    • Dr. Brendon Clark, RISE Interactive Stockholm
    • Sponsored by GREIP & KONECT research project.
  • Invited Speakers: Investigación en colaboración y educación plurilingüe en Argentina: enfoques multidimensionale: Virginia Unamuno & Carolina Gandulfo, CONICET, Universidad de Buenos Aires. 18 April 2017.
  • International Roundtable: The Evolution of Language Teaching: Towards Plurilingualism  and Translanguaging. 6 & 7 April, 2017.
  • Data sessions:
    • Plurilingual practices in an out-of-school program: Claudia Vallejo Rubinstein, PhD candidate, Universitat Autònoma de Barcelona (GREIP). 2 November 2017.
    • Estratègies d'aprenentatge i usos lingüístics entre l'escola i la mesquita: Charo Reyes, PhD candidate, Universitat Autònoma de Barcelona (EMIGRA).  9 March 2017.
    • Tracking Orientation toward English Mediated Instruction: Joan Ploettner, PhD candidate, Universitat Autònoma de Barcelona (GREIP). 16 February 2017.
    • La Política de comunicació multimodal dels científics a Catalunya: Helena Torres Purroy, PhD candidate, Universitat de Lleida. 19 January 2017.

Individual Contributions (by invitation):

Seminars:

  • Amparo Tusón: “La Investigación-Acción en el aula de lenguaje”. Maestría en Educación, Universidad Tecnológica de Pereira, Colombia, 13 October 2017

  • Amparo Tusón: “Hablar en el aula: de la conversación espontánea a la oralidad formal”. Maestría en Lingüística, Universidad Tecnológica de Pereira, Colombia, 14 October 2017

  • Luci Nussbaum: Seminar for PhD students 'Emergencia de repertorios complejos entre alumnado escolarizado en Barcelona' (with Víctor Corona) Universidad París-10. 28 April 2017.
  • Luci Nussbaum: 'Panorama y conceptos'.  Inaugurationof the module: 'Educació plurilingüe: tendències i perspectives per la recerca. Master in Educational Research, Universitat Autònoma de Barcelona, 28 March 2017.
  • Nathaly González (PhD candidate, GREIP) & Melinda Dooly: Intermediation with technology for (foreign) language learning: a case study of very young learners (invited speakers). Seminar & data session. London Knowledge Lab, University College London. 16 March 2017.

Conferences:

  • Amparo Tusón: “El aula como escenario comunicativo: una perspectiva crítica”. Universidad de Caldas en Manizales, Colombia, 12 October 2017; Universidad Tecnológica de Pereira, Colombia, 13 October 2017.
  • Luci Nussbaum: Inaugural conference 'De la collaboration avec les acteurs du terrain à la recherche collaborative'. École de printemps PETALE 2. Réseau MELangE. Universidad de París-3. 2 May 2017.
  • Melinda Dooly: The Ever-Changing Profession Of Teaching English In An Ever-Changing World. (Keynote Speaker) APAC (Associació de Professors i Professores d'Anglès de Catalunya) 2017 ELT Conference: Teaching English what else? The ins and outs of an ever-changing profession. Universitat Pompeu Fabra, Barcelona, 16-18 February 2017. 
  • Dolors Masats, Laia Canals, Melinda Dooly, Marta Juanhuix, Júlia Llompart, Emilee Moore, Luci Nussbaum & Claudia Vallejo: Quan els aprenents es converteixen en sociolingüistes: algunes mostres de les veus de l’alumnat. (Ponents Convidats) VIII Seminari Internacional: L’aula com a àmbit d’investigació sobre l’ensenyament i l’aprenentatge de la llengua. 26 January 2017.
Campus d'excel·lència internacional U A B