2020

PhD Thesis

  • Robbins, Jacqueline: Language learner engagement in asynchronous discussion forums: an exploratory studysota la direcció de la Dra. Dolors Masats i la Dra. Eulàlia Canals. 
    • Examining board: Melinda Dooly, U. Autònoma de Barcelona (president); Anna Comas-Quinn,  Open University, UK (secretary);  Mar Gutiérrez-Colon Plana, Universitat Rovira i Virgili (spokesperson). 

  • González Acevedo, Nathaly: Making Visible Potentially Transformative Engagements: Preschoolers 'Peer Interacció en Autonomous and Collaborative Tasks Supported by iPads and Beebotssupervised by Dr. Melinda Dooly. 
    • Examining board: Randall Sadler, U. of Illinois Urbana Champaign (president); Anna Czura, Marie Curie Fellow, U. Autònoma de Barcelona (secretary); Kristiina Kumpulainen, U. of Helsinki (spokesperson). 

MA dissertations

  • Jinqi Liang: Investigación Basada en Diseño para la mejora de práctica docente en la enseñanza de Español como lengua extranjera online / Design-Based Research for the improvement of the practices in teaching Spanish as a Foreign Language online, supervised by Dr. Melinda Dooly. Official Master's Degree in Research in Education.
  • Jinghong Peng: Estudio sobre la situación del uso de las TIC como herramienta en la enseñanza/aprendizaje de ELE en China entre los estudiantes y docentes universitarios de la facultad de ELE / 对信息和通信技术工具在中国高校西班牙语教学中使用现状的研究, supervised by Dr. Melinda Dooly. Official Master's Degree in Research in Education.

_______________________

_______________________

  • Jia Chen: Estudios sobre el aprendizaje con tecnología entre los principiantes de la Facultad de Traducción e Interpretación de la Universidad Autónoma de Barcelona para aprender chino, supervised by Dr. Melinda Dooly. Official Master's Degree in Teaching Chinese to Spanish Speakers
  • Li, Siyuan: Incentivar la expresión escrita a través del uso de imágenes, supervised by Dr. Xavier Pascual. Official Master's Degree in Teaching Chinese to Spanish Speakers
  • Lin, Weina: Análisis comparativo de dos aplicaciones para ayudar a niños de 6 a 8 años en su proceso de alfabetización en chino como lengua extranjera, supervised by Dr. Dolors Masats.  Official Master's Degree in Teaching Chinese to Spanish Speakers
  • Lu, Tianling: Comunicación no verbal en la enseñanza de chino en la educación infantil no formal, supervised by Claudia Vallejo. Official Master's Degree in Teaching Chinese to Spanish Speakers
  • 钟馨, Lucía: El tratamiento de los estereotipos culturales en la clase de chino como lengua extranjera: una propuesta didáctica para nivel básico, supervised by Dr. Xavier Pascual. Official Master's Degree in Teaching Chinese to Spanish Speakers
  • Peng, Xin: La relación entre la preferencia por la retroalimentación correctiva oral de los alumnos y la orientación cultural, supervised by Dr. Dolors Masats.  Official Master's Degree in Teaching Chinese to Spanish Speakers
  • Qin, Xinyue: Actitudes y creencias de los profesores sobre las prácticas plurilingües en la enseñanza de chino como LE, supervised by Claudia Vallejo. Official Master's Degree in Teaching Chinese to Spanish Speakers
  • Yan, Ni: Análisis comparativo de dos aplicaciones para ayudar a niños de 6 a 8 años en su proceso de alfabetización en chino como lengua extranjera, supervised by Dr. Dolors Masats.  Official Master's Degree in Teaching Chinese to Spanish Speakers
Campus d'excel·lència internacional U A B