Eva Codó - Publicaciones

2012

  • Codó, E., Patiño Santos, A. & Unamuno, V. (eds.) (2012) Spanish in Context, 9(2). Volum especial: La sociolingüística con perspectiva etnográfica en el mundo hispano. Nuevos contextos, nuevas aproximaciones.
  • Codo, E., Patiño, A. & Unamuno, V. (2012) Hacer sociolingüística con perspectiva etnográfica: retos y dilemas. Spanish in context, 9(2): 157-190.

2008

  • Codó, E. (2008) Immigration and bureaucratic control. Language practices in public administration. Berlin/New York. Mouton de Gruyter. ISBN 978-3-11-019589-7
  • Codó, E. (2008) Interviews and Questionnaires. Wei, L. & M. G. Moyer (eds.) The Blackwell Guide to Research Methods in Bilingualism and Multilingualism. Oxford: Blackwell, 158-176. ISBN: 978-1-4051-7900-3  

2007

    • Codó, E & Nussbaum, L. (2007) Plurilingüisme et promotion d’une langue minoritaire: tensions et contradictions, Langage & Sociéte, 121-122, pp. 275-288. ISNN: 0181-4095.
    • Codó, E.; Masats, D.; Feixas, M.; Espinet, M. & Couso, D. (2007) Analysing the Level of Complexity of University Students’ Written Responses: A Comparison between First and Foreign Language Productions. A Rust, Chris (ed.) Improving Student Learning Through Teaching – Book 14. Oxford: Oxford Centre for Staff and Learning Development, 158-170  ISBN: 978-1-873576-75-5
  • Unamuno, V. & E. Codó (2007) Categorizar a través del habla: la construcción interactiva de la extranjeridad. Discurso y Sociedad, 1 (1): 117-143 ISSN 1887-4606. Disponible a: Descargar aquí.
  • Codó, E., Nussbaum, L., & Unamuno, V. (2007) La noció de competència plurilingüe en el terreny de l’acollida lingüística. In Guasch, O. & L. Nussbaum (eds.) Aproximacions a la noció de competència plurilingüe. Bellaterra: Publicacions de la UAB, 47-60. ISBN: 978-84-608-0626-4

2006

  • Feixas, M., D. Masats, D. Couso, M. Espinet & E. Codó (2006) Millora de les competències en llengua anglesa dels alumnes de la titulació de mestre especialitat de llengua estrangera mitjançant la impartició d'assignatures no lingüístiques en anglès: una experiència AICLE. En Unitat d'innovació Docent en Educació Superior (eds.) III Jornada de Campus d'innovació Docent 2006. Bellaterra: Servei de Publicacions de la UAB. ISBN 978-84-490-2502-0
  • Codó, E, M. Dooly, L. Nussbaum & V. Unamuno (2006) Un acercamiento múltiple a la categoría "extranjero" en las propuestas de acogida lingüística para inmigrantes: estudio preliminar. En Actes del VII Congrés de Lingüística General. Barcelona: Publicacions i Edicions de la Universitat de Barcelona. ISBN 84-475-2086-8

2004

  • Moyer, M. G. & Codó, E. (2004) Language and dynamics of identity among immigrants. Challenging practices of social categorization in an institutional setting. En A. Lorenzo, F. Ramallo and X. P. Rodríguez (eds.) Bilingual Socialization and Bilingual Language Acquisition: Proceedings from the Second International Symposium on Bilingualism.Vigo: Servizo de Publicacións da Universidade de Vigo, 1551-1577. ISBN 84-8158-280-8

2003

  • Codó, E. & Moyer, M. G. (2003) LIDES and the Analysis of Bilingual Conversation. A Proposal for Analyzing Spanish-English Conversations from Gibraltar within the Language Interaction Data Exchange System. En C. Cabeza, A. Lorenzo and X.P. Rodríguez. (eds.) Proceedings from the First International Symposium on Bilingualism. Vigo: Servizo de Publicacións da Universidade de Vigo, 488-503. ISBN 84-8158-259-x
  • Codó, E. (2003) Native-Non-Native Speaker Discourse: A Construct of the Analyst? En J. L. Chamosa González (ed.) Proceedings of the 23rd International AEDEAN Conference. León: Universidad de León. ISBN 84-688-4658-9
  • Codó, E. (2003) The Struggle for Meaning: Immigration and Multilingual Talk in an Institutional Setting. Tesis doctoral inédita. Universitat Autònoma de Barcelona

2002

  • Codó, E. (2002) Managing Understanding in Intercultural Talk: An Empirical Approach to Miscommunication. Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, 24 (1):37-58. ISSN 0210-6124
  • Codó, E. (2002) The Nature of Intercultural Discourse: A Conversation-Analytical Perspective. En E. Chisarik and I. Sitaridou (eds.) Papers in Linguistics from the University of Manchester. Proceedings of the Eighth Manchester University Postgraduate Linguistics Conference. Manchester: The University of Manchester, pp. 151-166. ISSN 0 906107 46

2001

  • Codó, E. (2001) The Limitations of Intercultural Analyses of Data. En M. Falces, M. Díaz and J.M. Pérez (eds.) Proceedings of the 25th AEDEAN Conference. Granada: Universidad de Granada (Edición CD-Rom). ISBN 84-688-2185-3

2000

  • Codó, E. (2000) Strategies of Negotiation in Intercultural Encounters. En P. Gallardo and E. Llurda.(eds.) Proceedings of the 22nd International Conference of AEDEAN. Lleida: Universitat de Lleida: 191-195. ISBN 84-8409-045-0
  • LIPPS Group (2000) The LIDES Coding Manual. A Document for Preparing and Analysing Language Interaction Data. International Journal of Bilingualism, 4 (2), pp. 131-271. ISBN 0-9533353-6-4

1999

  • Codó, E. (1999) Miscommunication in Foreign Language Interaction: An Empirical Investigation. Working Paper Series, 109. Lancaster: Centre for Language in Social Life, pp. 1-29
  • Codó, E. (1999) The Relevance of Cultural Knowledge in the Achievement of Mutual Understanding: A Preliminary Study. Working Paper Series, 110. Lancaster: Centre for Language in Social Life, pp. 1-18
Campus d'excel·lència internacional U A B