Publicaciones en prensa *****

Artículos

  • Bergroth, M.; Llompart, J.; Pepiot, N.; Van der Wrop, K.; Sierens, S. (en prensa, 2021). Whose Action Research Is It? Promoting Linguistically Sensitive Teacher Education in Europe. Educational Action Research
  • Birello, Marilisa, Llompart, Júlia y Moore, Emilee (en prensa, 2021). Being a plurilingual versus becoming a linguistically sensitive teacher: Tensions in the discourse of initial teacher education students. International Journal of Multilingualism. 
  • Erling, Elisabeth y Moore, Emilee (en prensa, 2021). Socially just plurilingual education in Europe: Shifting subjectivities through research and action. International Journal of Multilingualism.
  • Moustaoui, A. y Llompart, Júlia (en prensa, 2021). Family, School, and intersectionality: ethnography of multilingual repertoires in Spanish youth of Moroccan origin in Spain. Sociolinguistic Studies.

Capítulos de libros

  • Llompart, Júlia (en prensa, 2021). Students as teachers, teacher as learner: Collaborative plurilingual teaching and learning in interaction. In Dolors Masats & Luci Nussbaum (Eds.), Plurilingual classroom practices and participation in Catalonia: Analysing interaction in local and translocal settings. Routledge.
  • Llompart, Júlia (en prensa, 2021). El análisis conversacional y la investigación acción colaborativa y etnográfica para el estudio de las prácticas plurilingües en las aulas. En G. Prego Vázquez y Luz Zas Varela (Eds.), Super-diversidad lingüística en el aula: una mirada etnográfica y  multidisciplinar. Colección Lengua y Sociedad en el Mundo Hispánico. Madrid: Iberoamericana, Frankfurt: Vervuert. 
  • Llompart, Júlia (en prensa). Doing sociolinguistic research using a digital poster: empowering youth through a collaborative project. En David Poveda y Cristina Aliagas (Eds.), Artefacts for collaborative research with children and youth. Universidad Autónoma de Madrid.
  • Moore, Emilee y Bernaus, Mercè (en prensa, 2021). A multi-perspective tour of best practices. Perspective 1: Plurilingual education in Europe: contexts, initiatives and ongoing challenges. Routledge Handbook of Plurilingual Language Education. Abingdon, Oxon/New York: Routledge.
  • Masats, Dolors, Dooly, Melinda, Juanhuix, Marta, Moore, Emilee y Vallejo, Claudia (forthcoming, 2021). Treballem junt(e)s per innovar: Col·laboració entre professorat i investigador(e)s en entorns plurilingües. En D. Masats y C. Pratginestós (Eds.), L'aula com a àmbit d'investigació sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de la llengua / El aula como ámbito de investigación sobre la enseñanza y el aprendizaje de la lengua / A aula como contexto de investigação sobre o ensino e a aprendizagem de língua / The classroom as a site for research on language teaching and learning. Bern: Peter Lang.
  • Masats, Dolors, Moore, Emilee y Herrera, Almudena (en prensa, 2021). Linguistic mediation in digitally-enhanced non-formal contexts of English learning. En Dendrinos, B. (Ed.), Mediation as linguistic and cultural negotiation in plurilingual education. Abingdon, Oxon/New York: Routledge.
  • Moore, Emilee, Vallejo, Claudia, Llompart, Júlia y Zhang, Miaomiao (en prensa, 2021). Building scalar frames of understandability in ‘trans’ practices within a Catalan Global StoryBridges site. En M. Hawkins (Ed.), Transmodal Communications: Transpositioning Semiotics and Relations. Bristol: Multilingual Matters.
  • Pfingsthorn, Joanna, Czura, Anna, Kramer, Christian, y Stefl, Martin (en prensa, 2021). Interculturality and professional identity: Exploring the potential of telecollaboration in foreign language teacher education. En Victoria, M., y Sangiamchit, C. (Eds.) International Perspectives on Interculturality in English Language Teaching. Palgrave Macmillan.​
  • Marjanovic, Jelena, Dooly, Melinda y Sadler, Randall (en prensa, 2021). From autonomous learners to self-directed teachers: Myth or reality? En Carolin Fuchs, Mirjam Hauck & Melinda Dooly (Coords.) Language education in digital spaces: Perspectives on autonomy and interaction. Amsterdam: Springer.
  • Zhang, Miaomiao & Llompart, Júlia (en prensa, 2021). Language Mediation in a Digital Storytelling Project. In Moore, Emilee & Vallejo, Claudia (Eds.) Teaching and Learning in Non-formal Educational Spaces: An Inclusive Approach to Research and Praxis. Peter Lang 

Edición de libros y de volúmenes temáticos

  • Erling, Elisabeth y Moore, Emilee (Eds.) (en prensa, 2021). Socially just plurilingual education in Europe: Shifting subjectivities through research and action. International Journal of Multilingualism.
  • Fuchs, Carolin, Hauck, Mirjam y Dooly, Melinda (Eds.) (en prensa, 2021). Language education in digital spaces: Perspectives on autonomy and interaction. Amsterdam: Springer.
  • Masats, Dolors y Nussbaum, Luci (Eds.) (en prensa, 2021). Plurilingual classroom practices and participation in Catalonia: Analysing interaction in local and translocal settings. Routledge.
  • Masats, Dolors, y Pratginestós, Cèlia (Eds.) (en prensa, 2021), L'aula com a àmbit d'investigació sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de la llengua / El aula como ámbito de investigación sobre la enseñanza y el aprendizaje de la lengua / A aula como contexto de investigação sobre o ensino e a aprendizagem de língua / The classroom as a site for research on language teaching and learning. Bern: Peter Lang.
  • Moore, Emilee y Vallejo, Claudia (Eds.) (en prensa, 2021). Teaching and learning English in non-formal educational spaces: An inclusive approach to research and praxis. Bern: Peter Lang.
Campus d'excel·lència internacional U A B