Tesis doctorales:
- Virgínia Rosselló Lozano: El desarrollo de la competencia plurilingüe en contextos escolares multilingües, bajo la supervisión del Dr. Artur Noguerol Rodrigo y Dr. Pedro Guijarro Fuentes.
- Tribunal: Maria Juan Garau, Universitat de les Illes Balears (presidenta), Manuel Antonio Tost Planet, Universitat Autònoma de Barcelona (secretario), Dolors Masats Viladoms, Universitat Autònoma de Barcelona (vocal)
- Francesca Helm: ‘I’m not disagreeing, I’m just curious’: Exploring identities through multimodal interaction in virtual exchange, bajo la supervisión de la Dra. Melinda Dooly.
- Tribunal: Nicholas Guichon, Université Lumière Lyon 2, ICAR (presidente), Eulàlia Canals Fornons, Universitat Autònoma de Barcelona/Universitat Oberta de Catalunya (secretaria), Shannon Sauro, Malmö University (vocal)
- Luyan Teng: English as a Foreign Language (EFL) learning and capital in rural China: A case study of a group of secondary students, bajo la supervisión de la Dra. Melinda Dooly y la Dra. Emilee Moore.
- Tribunal: David Block, Universitat de Lleida (presidente), Xavier Fontich, Universitat Autònoma de Barcelona (secretaria), John O'Regan, UCL Institute of Education, University College London (vocal).
Trabajos de investigación dirigidos
- Monica Clua: A comparative study of a lecturer’s gesturing in L1 and L2 medium university classes, bajo la supervisión de la Dra. Emilee Moore.
- Nuriya Davitova: The use of semiotic resources as means of mediation in a telecollaborative classroom interaction, bajo la supervisión de la Dra. Melinda Dooly.