2018

Artículos

Capítulos de libros

  • Bradley, Jessica y Emilee Moore (2018). Resemiotization and creative production: extending the translanguaging lens. En A. Sherris y E. Adami (Coords.) Making signs, translanguaging ethnographies: Exploring urban, rural, and educational spaces (pág. 91-111). Clevedon: Multilingual Matters. DOI: https://doi.org/10.21832/9781788921923-009
  • Czura Anna (2018). Students teachers’ international experience and their beliefs about developing intercultural communicative competence. En M. Pawlak y A. Mystkowska-Wiertelak (Coords.), Challenges of second and foreign language education in a globalized world (pág. 327-344). Cham: Springer.
  • Dooly, Melinda (2018). '¡Flipo con tus clases!’: La formación de profesorado en la didáctica de lenguas a través de clases invertidas y telecolaboración [‘Your Classes Flip Me Out!': The Training of Language Teachers Through Flipped Classes and Telecollaboration]. En M. González-Lloret y M. Vinagre (Coords.) Comunicación Mediada por Tecnologías - Aprendizaje y Enseñanza de la Lengua Extranjera (pág. 167-182). UK: Equinox.
  • Dooly, Melinda (2018). “I h8 txt msgs”. How social media has had an impact on language awareness. En Peter Garrett y Josep Maria Cots (Coords.) The Routledge handbook of language awareness (pág. 306-322). London/New York: Routledge.
  • Dooly, Melinda (2018). Collaborative learning. En John I. Liontas y Margo DelliCarpini (Coords.) The TESOL encyclopedia of English language teaching (online). Hoboken, NJ: John Wiley & Sons. doi:10.1002/9781118784235.eelt0394
  • Dooly, Melinda y Robert O'Dowd.  (2018). Telecollaboration in the foreign language classroom: A review of its origins and its application to language teaching practices. En Melinda Dooly & Robert O'Dowd (Coords.) In this together: Teachers’ experiences with transnational, telecollaborative language learning projects (pág. 11-34). New York/Bern: Peter Lang. Gold open access
  • Llompart-Esbert, Júlia y Luci Nussbaum. (2018). Doing plurilingualism at school: keys concepts and perspectives. En Silvia Melo-Pfeifer y Christian Helmchen (Coords.), Plurilingual Literacy Practices. Peter Lang
  • Mont, Maria y Dolors Masats. (2018). Tips and suggestions to implement telecollaborative projects with young learners. En Melinda Dooly y Robert O'Dowd (Coords.) In this together: Teachers’ experiences with transnational, telecollaborative language learning projects (pág. 92-122). New York/Bern: Peter Lang. Gold open access
  • Moore, Emilee y Juli Palou. (2018).  Reading in multilingual environments.  En Silvia Melo-Pfeifer y Christian Helmchen (Coords.), Plurilingual Literacy Practices. Peter Lang.
  • Vallejo, Claudia y Artur Noguerol. (2018). La multiculturalitat en els projectes de treball: les catifes viatgeres. En Silvia Melo-Pfeifer y Christian Helmchen (Coords.), Plurilingual Literacy Practices. Peter Lang.

Coordinación de libros

Volumenes temáticos

Libros blanco y informes

Actas de congresos

  • Dooly, Melinda (2018). Foreword. En Ruth Breeze & Pilar Gerns (Eds.) Developing creativity in content and language learning (pp. 3-6). Pamplona: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Navarra
  • Mont, Maria, y Dolors Masats. (2018). Training teachers for a new era. En Ahmet Ecirli (Ed.), 16th International Conference on Social Sciences Proceedings Book (pp. 219-227). Francia: EUSER.

Reseñas de libros

Campus d'excel·lència internacional U A B