En prensa

Artículos

  • Bergroth, Mari; Llompart, Júlia y Dražnik, Tjaša (en prensa, 2023). Initial teacher educators’ group reflection on supporting linguistic diversity in Finland, Slovenia and Catalonia.
  • Dooly, Melinda y Darvin, Ron (aceptado). Intercultural communicative competence in the digital age: Critical digital literacy and inquiry-based pedagogy. Language and Intercultural Communication.
  • Llompart, Júlia; Dražnik, Tjaša y Bergroth, Mari (en prensa, 2023) Student teachers envisioning and acting on plurilingualism.
  • Dooly, Melinda y Tudini, Vincenza (aceptado). ‘We should google that’: The interactional dynamics of student-teachers in an online weekly meeting. Classroom Discourse.
  • Moustaoui, Adil y Llompart, Júlia (en prensa, 2022). Family, school, and crossroads: the language regimentation of multilingual repertoires in youth of moroccan origin in Spain. Sociolinguistic Studies.
  • Jakonen, Teppo, Dooly, Melinda y Balaman, Ufuk (en prensa, 2022). Interactional practices in technology-rich L2 environments in and beyond the physical borders of the classroom. Classroom Discourse.

Capítulos de libros

  • Czura, Anna (en prensa, 2022). Virtual exchange: Issues in assessment design. En Anna Czura y Melinda Dooly (Coords.) Assessing virtual exchange in foreign language courses at tertiary level. Research-Publishing.net.
  • Czura, Anna y Dooly, Melinda (en prensa, 2022). Assessment in Virtual Exchange. A summary of the ASSESSnet project. En Anna Czura y Melinda Dooly (Coords.) Assessing virtual exchange in foreign language courses at tertiary level. Research-Publishing.net.
  • Czura, Anna i Sendur, Agnieszka M. (en prensa, 2022).  Peer assessment of process writing in a virtual exchange project. En Anna Czura y Melinda Dooly (Coords.) Assessing virtual exchange in foreign language courses at tertiary level. Research-Publishing.net
  • Dooly, Melinda (en prensa, 2022). Project-based language learning. En Dolors Masats y Cèlia Pratginestós (Coords.). Lessons learnt in schools implementing project-based learning. Barcelona: Omnia Science.
  • Dooly, Melinda (en prensa, 2022).The evolution of virtual exchange and assessment practices. En Anna Czura y Melinda Dooly (Coords.) Assessing virtual exchange in foreign language courses at tertiary level. Research-Publishing.net.
  • Dooly, Melinda (en prensa, 2022). TEAMMATES in virtual exchange: Tool and tips for peer assessment. En Anna Czura y Melinda Dooly (Coords.) Assessing virtual exchange in foreign language courses at tertiary level. Research-Publishing.net.
  • Dooly, Melinda y Tudini, Vincenza (en prensa, 2022). “I remember when I was in Spain”: Student-teacher storytelling in online collaborative task accomplishment. En Anna Filipi, Binh Thanh Ta y Maryanne Theobald (Coords.) Storytelling practices in educational contexts through the lens of Conversation Analysis. Springer.
  • Kruszynska, Klaudia y Dooly, Melinda (en prensa, 2022). Thinking allowed: Analyzing students' critical thinking and language awareness through linguistic landscapes. En Silvia Melo-Pfeifer (Coord.) Linguistic landscapes and teacher education. Cham: Springer.
  • Llompart, Júlia (en prensa, 2022). El análisis conversacional y la investigación acción colaborativa y etnográfica para el estudio de las prácticas plurilingües en las aulas. En Gabriela Prego Vázquez y Luz Zas Varela (Coords.), Super-diversidad lingüística en el aula: una mirada etnográfica y  multidisciplinar. Colección Lengua y Sociedad en el Mundo Hispánico. Madrid: Iberoamericana, Frankfurt: Vervuert. 
  • Llompart, Júlia (en prensa, 2022). Doing sociolinguistic research using a digital poster: empowering youth through a collaborative project. En David Poveda y Cristina Aliagas (Coords.), Artefacts for collaborative research with children and youth. Universidad Autónoma de Madrid. 
  • López, Mónica y Dooly, Melinda (en prensa, 2022). Languages: (in)visibility matters. En S. Melo-Pfeifer (Ed.) Linguistic landscapes and teacher education. Cham: Springer.
  • Masats, Dolors, Dooly, Melinda, Juanhuix, Marta, Moore, Emilee y Vallejo, Claudia (en prensa, 2022). Treballem junt(e)s per innovar: Col·laboració entre professorat i investigador(e)s en entorns plurilingües. En Dolors Masats y Cèlia Pratginestós (Coords.), L'aula com a àmbit d'investigació sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de la llengua / El aula como ámbito de investigación sobre la enseñanza y el aprendizaje de la lengua / A aula como contexto de investigação sobre o ensino e a aprendizagem de língua / The classroom as a site for research on language teaching and learning. Bern: Peter Lang.
  • Masats, Dolors, Moore, Emilee y Herrera, Almudena (en prensa, 2022). Linguistic mediation in digitally-enhanced non-formal contexts of English learning. En Dendrinos, B. (Coord.), Mediation as linguistic and cultural negotiation in plurilingual education. Abingdon, Oxon/New York: Routledge.
  • Moore, Emilee, Llompart, Júlia, Vallejo, Claudia i Hawkins, Margaret R. (en prensa, 2022). Semiosis and ethicality in youth transnational digital storytelling. En Ulrich Schröder,  Elisabetta Adami y Jennifer Dailey-O’Cain (Coords.), Multimodal Communication in Intercultural Interaction. Multilingual Matters.
  • Mont, Maria, Masats, Dolors y Dooly, Melinda (en premsa, 2022). Launching a solidarity campaign to support four Syrian kids stranded in Greece. En Dolors Masats y Cèlia Pratginestós (Coords.). Lessons learnt in schools implementing project-based learning. Barcelona: Omnia Science.
  • Rolińska, Ania i Czura, Anna (en prensa, 2022). Assessment in the English for academic study telecollaboration (EAST) project – a case study. En Anna Czura i Melinda Dooly (Eds.) Assessing virtual exchange in foreign language courses at tertiary level. Research-Publishing.net.

Edición de libros

  • Czura, Anna y Dooly, Melinda (Coords.) (en prensa, 2022). Assessing virtual exchange in foreign language courses at tertiary level. Research-Publishing.net.
  • Masats, Dolors y Pratginestós, Cèlia (Coords.) (en prensa, 2022), L'aula com a àmbit d'investigació sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de la llengua / El aula como ámbito de investigación sobre la enseñanza y el aprendizaje de la lengua / A aula como contexto de investigação sobre o ensino e a aprendizagem de língua / The classroom as a site for research on language teaching and learning. Bern: Peter Lang.
  • Masats, Dolors y Pratginestós, Cèlia (Coords.) (en prensa, 2022). Lessons learnt in schools implementing project-based learning. Barcelona: Omnia Science.

Edición de volúmenes temáticos

  • Jakonen, Teppo, Balaman, Ufuk & Dooly, Melinda (en prensa, 2022). Interactional practices in technology-rich L2 environments in and beyond the physical borders of the classroom. Classroom Discourse.
Campus d'excel·lència internacional U A B