Aquest projecte s'adreça a millorar de manera col·laborativa el mòdul 2 de l'assignatura 'Projecte Lingüístic de Centre i Plurilingüisme', impartit en anglès al tercer any del Grau d'Educació Primària.
Malgrat la creixent demanda social d'espais d'aprenentatge integrat de continguts i llengües estrangeres (AICLE), sovint els estudiants rebutgen sistemàticament els continguts que s'imparteixin en anglès. Aquest rebuig té a veure amb la brevetat del mòdul 2 (5 sessions)i amb el fet que no tots els estudiants es plantegin fer la menció en llengües estrangeres, i això repercuteix en una baixa participació i en la feblesa dels resultats assolits.
Per trencar aquesta resistència i donar uns continguts veritablement significatius per tots, es proposa aquest projecte de recerca-acció amb els estudiants, a partir dels seus interessos i necessitats. La proposta articula diverses fases de recollida, anàlisi i discussió de dades sobre les percepcions dels estudiants, amb la producció col·laborativa docents-aprenents de propostes didàctiques per promoure un canvi de mirada cap a les llengües en l’educació. La proposta posa a l'estudiant al centre del seu procés formatiu, amb la finalitat d'assolir un major impacte en l'aprenentatge.
Detalls del projecte
Inici: setembre 2018
Finalització: juliol 2019
Entitat finançadora: Oficina de Qualitat Docent, Universitat Autònoma de Barcelona; Convocatòria de Projectes de Suport a la Innovació Docent i de Millora de la Qualitat Docent 2018, Modalitat A.
Codi: GI513668
Finançament: 640€
Investigador principal: Claudia Vallejo
Altres membres: Nathaly González Acevedo, Dra. Melinda Dooly, Mònica López Vera, Dra. Dolors Masats, Dra. Emilee Moore.