2021

Articles

  • Knight, Janine, Dooly, Melinda i Barberà, Elena (2021). But the computer say me the time is up: the shaping of oral turns mediated with and through the screen. (early view). Computer Assisted Language Learning, DOI: 10.1080/09588221.2020.1868529

  • Erling, Elisabeth i Moore, Emilee (Eds.) (forthcoming, 2021). Socially just plurilingual education in Europe: Shifting subjectivities through research and action. International Journal of Multilingualism.

  • Llompart, Júlia i Moore, Emilee (forthcoming, 2021). Reframing primary teacher training for linguistically and socially just education within a collaborative and participatory action-research project. International Journal of Multilingualism.

Capítols de llibres

  • Moore, Emilee (forthcoming, 2021). Competence, communicative and linguistic. The International Encyclopedia of Linguistic Anthropology. Wiley.
  • Moore, Emilee i Bernaus, Mercè (forthcoming, 2021). A multi-perspective tour of best practices. Perspective 1: Plurilingual education in Europe: contexts, initiatives and ongoing challenges. Routledge Handbook of Plurilingual Language Education. Abingdon, Oxon/New York: Routledge.
  • Masats, Dolors, Dooly, Melinda, Juanhuix, Marta, Moore, Emilee i Vallejo, Claudia (forthcoming, 2021). Treballem junt(e)s per innovar: Col·laboració entre professorat i investigador(e)s en entorns plurilingües. A D. Masats i C. Pratginestós (Eds.), L'aula com a àmbit d'investigació sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de la llengua / El aula como ámbito de investigación sobre la enseñanza y el aprendizaje de la lengua / A aula como contexto de investigação sobre o ensino e a aprendizagem de língua / The classroom as a site for research on language teaching and learning. Bern: Peter Lang.

    Masats, Dolors, Moore, Emilee i Herrera, Almudena (forthcoming, 2021). Linguistic mediation in digitally-enhanced non-formal contexts of English learning. A Dendrinos, B. (Ed.), Mediation as linguistic and cultural negotiation in plurilingual education. Abingdon, Oxon/New York: Routledge.

    Moore, Emilee, Vallejo, Claudia, Llompart, Júlia i Zhang, Miaomiao (forthcoming, 2021). Constructing locality and translocality in transidiomatic practices within a Global StoryBridges site. A M. Hawkins (Ed.), Transmodalities in translocal and transnational communications: Global youth negotiating identity, place and positioning. Bristol: Multilingual Matters.

Edició de llibres

  • Masats, Dolors i Pratginestós, Cèlia (Eds.) (forthcoming, 2021). L'aula com a àmbit d'investigació sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de la llengua / El aula como ámbito de investigación sobre la enseñanza y el aprendizaje de la lengua / A aula como contexto de investigação sobre o ensino e a aprendizagem de língua / The classroom as a site for research on language teaching and learning. Bern: Peter Lang.

Edició de volumens temàtics

  • .

Actes de congressos

  • .

Llibres blancs, informes i materials docents (OER)

  • .

Ressenyes de llibres

  • .

 

Campus d'excel·lència internacional U A B