Col·laboradors del GREP

Els col•laboradors són persones de reconegut prestigi dins del camp de la Psicomotricitat i de la Recerca educativa. En formen part altres professors de la UAB, d’altres Universitats i mestres en actiu de diferents escoles catalanes que estan formades, imparteixen i vetllen per la qualitat de la Psicomotricitat:

 

ROTA IGLESIAS, JOSEP

Sóc psicòleg i psicomotricista, amb molts anys de dedicació en el camp de la Psicomotricitat, tant preventiva com terapèutica, i amb una dilatada experiència en la formació de psicomotricistes en diferents contextos (ASEFOP, AEC, postgraus i màsters universitaris a Catalunya i a la resta de l´estat espanyol).

 

 

BRU SÁNCHEZ, EVA

Em dic Eva Bru Sánchez i fa dos cursos que formo part del grup de recerca.

Tinc la diplomatura de mestra d’educació infantil i actualment treballo a l’escola Ítaca de Manresa. Em vaig formar en pràctica psicomotriu el curs 2007-08 i des de llavors porto les sessions de psicomotricitat a les diferents escoles on he estat.

La psicomotricitat m’ha aportat una nova mirada cap a l’ infant i m’ajuda en la reflexió i en la meva pràctica diària a l’escola. El formar part del grup de recerca és alhora un repte i una oportunitat de seguir aprenent amb tot l’equip.

 

 

ESCAMILLA GARCÍA, LOLA

La meva formació va començar quan vaig fer magisteri d’Educació Infantil, tot seguit em vaig trobar amb la necessitat de formar-me en Psicomotricitat, pensant en la integració del cos, la ment i les emocions en un espai lliure, on l’infant es pogués expressar-se tal i com és ell.   Després de treballar a les Llars d’Infants Municipals de Martorell i a diferents escoles públiques del Departament d’Ensenyament, vaig voler profunditzar sobre  les diferents capacitats individuals que podem ajudar a potenciar en els nostres alumnes, i així va ser com vaig començar la formació en Psicopedagogia. Més tard, la Pedagogia Sistèmica en va donar aquesta nova mirada que porta incorporada l’acceptació i agraïment de totes les vissicituds de la vida.

En el meu pas per l’ensenyament he pogut gaudir del primer i segón cicle d’Infantil i també de Primària. He estat especialista psicomotricista amb nens/es de Llar d’Infants fins a CI. Els projectes amb els que he participat sempre s’han basat en la línia d’Aucouturier i en els darrers anys també he inclòs una mirada sistèmica al treball dins la sala.

Tota aquesta formació m’ha permès poder oferir formació psicomotriu i/o sistèmica a formadors i formació de famílies en diferents àmbits i estaments, gaudint del que enriqueix poder compartir i viure diferents moments i experiències.

He pogut col.laborar com a docent  amb la Fundació Universitària del Bages en el Grau d’Educació Infantil, en el seminari i en l’assignatura “La psicomotricitat a l’escola” i “Expressió Corporal” i en les conferències que en elles es realitzen.

Actualment treballo com a mestra i psicomotricista a l’escola Els Convents de Martorell.

La meva passió és la psicomotricitat així que de forma particular imparteixo un Taller Sistèmic i Psicomotriu de Famílies amb el que gaudim molt.

 

 

ESTEBAN RUIZ, LÍDIA

Sóc llicenciada en Filosofia i Ciències de l’Educació, Màster en Psicomotricitat per la UB. Formació en Teràpia Familiar Sistèmica i en Pedagogia Sistèmica.

Jubilada des del 1 de setembre de 2016. Fins aquesta data, mestra de l’escola El Martinet de Ripollet (hi vaig treballar 12 anys) i anteriorment mestra de l’escola Patufet-Sant Jordi de l’Hospitalet (durant 25 anys aproximadament). Membre de l’equip directiu de les dues escoles al llarg de 20 anys.

Els darrers 4 cursos, he estat professora associada de la UB. Departament d’Expressió Corporal i Musical.

També he participat, en diferents moments, com a professora d’alguns dels seminaris del Postgrau de Desenvolupament Psicomotor de la UAB, en el Grup de Recerca en Educació Psicomotriu i en diverses Jornades de Reflexió i Recerca organitzades per aquest mateix grup.

He participat en diferents publicacions pedagògiques (revistes i llibres), espais de formació organitzats per diferents institucions educatives i altres grups de recerca.

 

 

FORCADELL DRAGO, XAVIER

Em dic Xavi Forcadell Drago. Sóc Mestre d'Educació Física, Psicomotricista, Educador Emocional i Doctor en Didàctica de l’Educació Física, de les Arts Visuals, de la Música i de la Veu, per la Universitat Autònoma de Barcelona.  

Des que vaig descobrir la Psicomotricitat, gràcies al mestre i psicomotricista, Josep Ramon Aymerich, he estat un apassionat en aquesta disciplina. Aquesta ha estat present, tant en la meva pràctica professional, com a mestre i psicomotricista, i també en les formacions que he realitzat durant aquest temps. 

En el Postgrau d’Educació Emocional, de la Universitat de Barcelona, el meu treball final és va titular “La Psicomotricitat Emocional al Segon Cicle d'Educació Infantil”. En el Postgrau en Formació d’Especialistes en Psicomotricitat, de la Universitat Ramon Llull, vaig endinsar-me en el rol del Psicomotricista. I a continuació vaig realitzar la tesi doctoral, amb la supervisió de les directores, la Dra. Lurdes Martínez i la Dra. Cori Camps, amb la qual vaig definir l’avaluació de les competències del psicomotricista en l’àmbit educatiu per millorar el seu desenvolupament professional. 

Actualment, sóc mestre i psicomotricista en un escola, i professor en la Universitat Autònoma de Barcelona, en el Grau d’Educació Infantil i en el “Postgrau de Desenvolupament psicomotor de 0 a 8 anys”, i en la Universitat Rovira i Virgili, en el “Màster Internacional en Educació i Teràpia Psicomotriu". També he estat professor  de la Universitat de Barcelona, en el Grau d’Educació Infantil i en el “Màster oficial d’Activitat Motriu i Educació”. I sóc membre del Grup de Recerca en Educació Psicomotriu de la Universitat Autònoma de Barcelona, reconegut per la Generalitat de Catalunya (2014 SGR 1662).

 

 

FRANCH BATLLE, NÚRIA

 

 

GODALL CASTELL, TERESA

Sóc professora de la Universitat de Barcelona.

M’he format i em sento mestra d’Educació Infantil i Primària, també mestre en Educació Física, m´he especialitzat en el desenvolupament motor autònom de l’infant i la cura en centres i diferents maneres d’organització educatives per a la primera infància i la infància en general.

Sóc doctora en pedagogia amb la tesis sobre Emmi Pikler i el desenvolupament motor autònom des del naixement fins a la seguretat de les primeres passes, també per la Universitat de Barcelona

la Fundació Pikler i  l’Associació Pikler amb seu a l’Institut Pikler-Lóczy de Budapest, Hongria, m’han atorgat el títol honorífic de “Formadora Pikler” (2015). He estat presidenta i fundadora de la desapareguda Associació Pikler Hensgtenberg de Catalunya des del 2003 fins al 2013.

Sóc autora de diversos articles i coordinadora de monogràfics a la revista Aula de infantil o Guix, de la editorial Graó i a la revista Reladei, amb temes com observació, moviment lliure, desenvolupament global i autònom, organització quotidiana d’espais i temps, i també sobre l’actitud del professional en diàleg amb el bebè i amb l’infant durant els moments de cura i d’atenció. Tots els treballs publicats parteixen de reflexions amb equips d’escoles bressol amb els que he compartit inquietuds i ganes d’investigar des de les perspectives pikleriana i la documentació reggiana. Però també hem creat línies noves sobre l’organització de la vida dels infants i del adults en centres educatius.

Sóc coordinadora i membre del grup: Innovació i recerca sobre el cos, el moviment i la vida quotidiana a educació infantil, a l’ICE de la UB. Membre del Grup francòfon “goupe crèche” depenent de l’Associació Pikler Internacional. Membre col·laborador del grup de recerca en Psicomotricitat de la UAB i membre del grup de recerca consolidada sobre Indagació narrativa de la UB.

 

 

HERAS FORTUNY, GEMMA

Sóc Gemma Heras i Fortuny, mestra d'infantil i primària. També sóc logopeda i psicomotricista.

Des dels meus inicis com a mestra he procurat buscar, en qualsevol situació, com donar presencia a l'expressivitat amb el cos i que el moviment dels infants i adults aporti una harmonia en cada espai que configura l'escola.

He impulsat la formació en psicomotricitat a l'escola per tal que l'equip valori la importància d'aquest treball com un aspecte bàsic dels aprenentatges.

 

 

LÓPEZ GARCÍA, CARME

Em dic Carme López, sóc mestra d’educació infantil i Psicomotricista. Em vaig formar com a psicomotricista a l’Escola d’Expressió i Psicomotricitat, ara anomenada AEC  i a partir d’aquests moments no he deixat de continuar formant-me i de participar en Jornades i Congressos que m’han ajudat a llarg de la meva trajectòria a reflexionar i a millorar en la meva tasca educativa.  També sóc sòcia de l’APP.

Tinc una llarga experiència en el món educatiu en l’acompanyament dels més petits infants i de les seves famílies. Fa uns anys en els que participo com a formadora de psicomotricistes en l’Aec, dins del cursos anuals de Psicomotricitat Educativa i Preventiva, actualment participo en les formació del Postgrau d’Expert Universitari en pràctica Psicomotriu Educativa  i Preventiva. Porto també una llarga trajectòria com a tutora de pràctiques en les formacions dels diferents Postgraus de l’Aec-UB i del Postgrau de Desenvolupament de l’UAB.

 

 

LLECHA MASOT, MANEL

Sóc Manel Llecha Masot, mestre i psicomotricista jubilat a hores d’ara.

Vaig fer la formació de psicomotricista a l’actualment desapareguda Escola d’Expressió i Psicomotricitat de l’Ajuntament de Barcelona, val a dir que hi guardo un excel·lent record. Això va ser entre les darreries dels anys 80 i els inicis dels 90 del segle passat. Sense menystenir cap altra manera de fer, la meva formació i la pràctica que he dut amb el treball amb els nens es basa en la modalitat d’intervenció desenvolupada Bernard Aucouturier i l’ASEFOP, Associació Europea d’Escoles de Formació en Practica Psicomotriu. Aquells eren una mica anys d’inicis i aquella formació anomenada “triennal”, va convertir-se en el que són, ja des de fa anys, els postgraus i els masters.

El gruix de la meva feina com a psicomotricista  l’he fet en l’àmbit educatiu, un curs a l’Escola Ventura Gassol i altres quinze a l’Escola Joan Coret, totes dues de Badalona. Bé és cert que també vaig treballar en unes ocasions amb grups petits amb la voluntat d’intervenció d’ajuda psicomotriu.

Vaig tutoritzar uns anys les pràctiques d’alumnes de Postgrau de psicomotricitat de la UAB.

Pertanyo al GREP des de fa anys, formo part de l’APP, l’Asociació Professional de Psicomotricistes així com del consell de redacció de la revista especialitzada en psicomotricitat Entre Líneas.

 

 

MANCHADO HUESO, SARA

La meva formació acadèmica es la de mestra d’Educació Infantil per la Universitat de Barcelona (UB); Educació Especial: Pedagogia Terapèutica  per la Universitat d’Educació a Distància (UNED); Pedagogia Sistèmica per l’ Institut Gestalt; i Psicomotricitat per l’ Associació per l’Expressió i la Comunicació (AEC).

La meva pràctica docent ha estat vint i cinc anys a l’etapa de zero a tres anys. Cinc anys a una escola d’assistència social al barri de la Mina de Barcelona i dinou anys a les llars infantils de la Generalitat de Catalunya i dotze anys a l’etapa d’ Educació Infantil tres – sis anys a Horta Guinardó de Barcelona realitzant la tasca com psicomotricista, i encara estic.

No he deixat mai de participar en Jornades i Congressos sobretot referents a la psicomotricitat i també en altres formacions que enriquien el meu fer professional.

També sóc mare de dues filles i àvia de dos netes i un net.

Em considero una persona amb consciència social i lluitadora per un món millor que se li doni importància a l’educació, a la justícia, a la solidaritat entre les persones.

 

 

MARÍN PIZARRO, ESTHER 

Sóc mestra d’Educació Infantil i psicomotricista. Vaig estudiar magisteri a la UAB.

Els meus primers passos com a mestra els vaig fer a l’Escola Pública Benviure a Sant Boi de Llobregat on vaig entrar en contacte amb la Pràctica Psicomotriu Aucouturier.

Fa 22 anys que treballo a l’Escola Pública: en els meus inicis duent a terme tasques de suport a les aules de P3 , seguit d’un període de 6 anys en el qual vaig descobrir el món de l’Escola Bressol (IMEB). Des de fa deu anys treballo a segon cicle d’Educació Infantil.

En les diferents escoles he alternat les funcions de tutora de grup amb l’especialitat de Psicomotricitat.

 

 

MASABEU TIERNO, ESTRELLA

Vaig conèixer la psicomotricitat quan a l’any 1977 cursava la diplomatura de mestra especialista en educació preescolar a la UAB i vaig aprofundir la formació a Escola d’Expressió i Psicomotricitat de l’Ajuntament de Barcelona (EMEIP).

He treballat com a psicomotricista en l’àmbit educatiu i terapèutic, he col·laborat en la formació de psicomotricistes i he estat des dels inicis participant i col·laborant amb les associacions de psicomotricistes.

Des de l’any 2003 soc la presidenta de la Federación de Asociaciones de Psicomotricistas del Estado Español (FAPee) i  a com a tal, delegada al Fòrum Europeo de Psicomotricitat (FEP).

 

 

ROVIRA VENTURA, DOLORS

Sóc mestra d’educació infantil, d’educació especial i primària i psicomotricista.

M’he format en la Universitat Autònoma de Barcelona en la Diplomatura d’Educació Infantil, en el Postgrau de Pedagogia Terapèutica i el Postgrau del Desenvolupament Psicomotriu de 0 a 8 anys. He realitzat l’especialització en la Pràctica Psicomotriu Aucouturier d’Ajuda Terapèutica a AEC, Associació per a l’Expressió i la Comunicació, amb la col.laboració de la Universitat de VIC i l’ASEFOP. I, en continua formació en l’àmbit educatiu i psicomotriu.

Vaig formar part del grup GREDES, en l’àmbit de l’educació emocional, al càrrec de la formadora Anna Carpena. Un cop formada, junt amb les companyes del grup, vam impartir assessoraments formatius per les escoles de la comarca del Vallès Occidental, autoritzats pel centre de recursos de la zona educativa.

En aquests moments, sóc funcionària de carrera i treballo a l’escola Mestre Pla de Castellar del Vallès en l’especialitat EE i d’EI impartint la Pràctica Psicomotriu Aucouturier tant en l’educativa com en la d’ajuda Psicomotriu, en petit grup.

Col·laboro en l’empresa privada de Kairòs Psicomotriu, centre de teràpia psicomotriu, educatiu i sistèmica. Com a terapeuta psicomotriu en grups d’Ajuda Psicomotriu i com a psicomotricista en l’equip de l’ “Anima’t a jugar amb ells”.

Col.laboro en el grup de Recerca en l’educació Psicomotriu i formant part en la tutoria del Postgrau del Desenvolupament Psicomotriu de 0 a 8 anys i aportant l’escola Mestre Pla com a centre de pràctiques dels alumnes.

Em defineixo com una vocacional mestre i psicomotricista.

 

 

SÁNCHEZ GARCIA, CARME

Hola sóc Carme Sànchez i el meu primer contacte amb la psicomotricitat va ser al voltant de la dècada dels 90 quan cursava els estudis de magisteri especialitzat en Educació Infantil. Aquella mirada de l’infant, un infant creador dels seus propis coneixements, va ser el que em va captivar.

Una petita pinzellada, de la gran professional  Montserrat Antón, va fer que més endavant fes el post-grau en psicomotricitat que ella mateixa coordinava.  El post-grau en psicomotricitat em va captivar encara més i em va oferir tot un ventall de possibilitats , no tan sols com a psicomotricista, sino també com a professional de l’educació.  Fruit d’aquell post-grau  vam elaborar, la meva amiga i companya  Pia Ivanco i jo , el projecte psicomotriu que actualment porto en marxa a l’Escola Tiana.

Uns anys més tard vaig entrar al grup de recerca psicomotriu (GREP) on he col.laborat humilment en projectes ,articles, llibres,  jornades i com no en el post-grau que tant em va agradar.

L’entrada en aquest grup m’ha ofert la possibilitat d’estar en contacte amb les noves generacions, tant de Mestres d’infantil com de nous psicomotricistes fet que m’enriqueix ja que estic en continuu aprenentatge.

Fa uns anys i gràcies a l’esperit innovador de l’equip directiu de l’escola Tiana hem ampliat el nostre projecte al Cicle Inicial donant a la psicomotricitat la importància que té dins el desenvolupament integal dels infants.

I per últim dir que també sóc mare de tres criatures encantadores que fan que cada dia m’aixequi amb un somriure i amb ganes de posar el meu granet de sorra en la seva educació.

 

 

SARRI ROTLLAN, ELENA

Mestra d’Educació Infantil i Primària. Sempre he treballat a l’escola pública generalment a l’etapa d’Educació Infantil. Actualment treballo a l’escola Ítaca de Manresa fent la psicomotricitat als alumnes de 3 a 5 anys.

Sóc mare de 2 fills, l’Arnau i el Gerard.

L’any 2007 vaig fer el curs de formació en la pràctica psicomotriu educativa i preventiva organitzat per l’AEC . Durant l’any 2011 i 2012 vaig participar en el seminari de formació permanent organitzat també per l’AEC.

Des del curs 2010-2011 he col.laborat amb l’UAB en el curs de postgrau de psicomotricitat com a escola de pràctiques i més endavant participant com a membre del grup de recerca.

 

 

VIVES PEÑALVER, IOLANDA

Vaig fer la Llicenciatura de Psicologia Clínica a la UB acabant a l'any 1979 on ja participava en els cursos d'estiu "Carme Aymerich" per anar-me especialitzant en Psicomotricitat. He estat participant de la primera promoció en Pràctica Psicomotriu Aucouturier de la que ara m'honora dirigir fa 35 anys!!!!.

Sempre buscant treballar en equip i xarxa. Formo part de diferents col·lectius educatius, terapèutics i formatius: asessorament a escoles; Tariqa un projecte d'ajuda psicològica a infants i famílies; participació en Jornades, Postgraus, Congressos i Institucions nacionals i internacionals.

Tariqa és un espai  terapèutic que funciona amb un equip estable i investigador des del 1994 amb constant creixement i evolució acompanyant a les famílies amb problemàtiques en el creixement dels seus fills. Estem especialitzats en un treball grupal molt individualitzat compaginat amb treball familiar i coordinació escolar.

Col·laboro des del 2002 en el Postgrau de Desenvolupament Motor del Departament expressió corporal i musical de la   l’UAB.

Formo part del professorat associat de la Facultat d'Educació de la UB.

Paral·lelament he seguit participant de trobades i tertúlies amb temes de valors, espiritualitat i educació a més d’una gran afició cap al teatre i el clown que les incorporo com eines terapèutiques i en les formacions d’adults.

Crec absolutament en el tàndem aprendre-ensenyar i en la possibilitat d’elecció que com a persones tenim de fer cadascú amb les pròpies potencialitats.

Campus d'excel·lència internacional U A B