Title | Conèixer l’altre: una mirada intercultural des de l’aula de música |
Publication Type | Journal Article |
Year of Publication | 2020 |
Authors | Escoda, J, González-Martín, C |
Refereed Designation | Refereed |
Journal | Temps d'Educació |
Volume | 58 |
Pagination | 159-178 |
Date Published | 06/2020 |
ISSN | 2014-7627 |
Keywords | estereotips, identitat, Interculturalitat, música, prejudicis, secundària |
Abstract | Aquest article presenta una recerca que s’endinsa en un institut situat als afores de Terrassa, amb una comunitat diversa, de renda mitjana-baixa i a través de la qual fem palès el desconeixement de la diversitat cultural present a l’aula. Serem conscients del paper que té la música a l’hora de promoure una necessària intervenció educativa que fomenti el reconeixement de la diversitat, fugint d’estereotips i essencialismes, i destaqui i visualitzi els elements comuns. Al llarg del text, entre d’altres qüestions, ens preguntarem si s’incorporen els coneixements i les experiències vitals de l’alumnat i de la resta de la comunitat a l’aula i ens plantejarem quines reflexions i propostes d’actuació poden emergir com a fruit de la recerca per tal de revertir la situació. |
URL | http://www.publicacions.ub.edu/revistes/tempsDEducacio58/ |